New Balance

  (Gothic II: NK)
← Wróć do listy aktualizacji
20 October 2022
2022-10-20

Changelog z dnia 2022-10-20

Aktualizacja wymaga użycia nowego instalatora!
Zalecane jest zaczęcie gry od nowa
W przypadku wgrywania aktualizacji na istniejący zapis należy najpierw ukończyć wątek na Cmentarzysku Orków, jeśli miejsce to zostało już odwiedzone!

Opis zmian:

Obszerna aktualizacja jesienna zawierająca sporo usprawnień, poprawek i trochę nowości.

Zmiany w lokacjach:

  • Naprawiono kilka błędów w Khorinis, Górniczej Dolinie i Jarkendarze
  • W zamku w Górniczej Dolinie umieszczono stół do wytwarzania strzał
  • W wieżach strażniczych miasta Khorinis można znaleźć cenniejsze przedmioty
  • W skrzyniach w zamkowym magazynie w Górniczej Dolinie można znaleźć cenniejsze przedmioty
  • W jaskiniach oraz jamie na Płaskowyżu Starożytnych gracz nie będzie odczuwał gorąca
  • Wzmocniono potwory znajdujące się w okolicy Fortu Azgan
  • Poprawiono przyzwanie szamana Hash Gora na Cmentarzu Orków
  • Od teraz tylko raz można wejść w interakcję z posągami na Cmentarzu Orków. Gracz otrzyma za to doświadczenie
  • Na statku na Dworze Irdorath umieszczono piec oraz kocioł
  • Na Dworze Irdorath umieszczono posągi Innosa (na statku) i Beliara (obok celi Pedro)
  • Na Zachodnim Wybrzeżu przejście do pełzaczy jest od razu otwarte
  • Dodano dwa kamienie teleportacyjne do Doliny Cieni
  • Orkowie na arenie orków ustawiają się dalej od centrum

Zmiany karmy i darów:

  • Przywrócono bonusową karmę za zabijanie NPC, ale kara została zwiększona 10-krotnie. (+1 karmy Beliara za zabicie pokojowego NPC, kara -10 karmy Innosa)
  • Za zabicie paladynów na Etlu gracz otrzymuje +5 karmy Beliara i -5 karmy Innosa
  • Dodano możliwość składania w ofierze 10000 sztuk złota na raz
  • Naprawiono kilka błędów związanych z kupowaniem karmy
  • Koszty darów za karmę nie rosną u obu bogów jednocześnie. (Biorąc dar u jednego, koszt u drugiego nie rośnie.)
  • Podczas monologu z kapliczką wyświetla się teraz ilość karmy u obu bogów
  • Zabijanie członków Bractwa Masjafu daje +1 karmy Innosa i -1 karmy Beliara
  • Dodano specjalny dar zapewniający +4 punkty nauki (125 karmy)

Zmiany dotyczące trucizn:

  • Bazowa szansa na zatrucie wynosi teraz 50% zamiast 30%
  • Zmieniono koszt punktów nauki dla niektórych umiejętności
  • Dodano nową uniwersalną truciznę, która łączy właściwości wszystkich specjalnych. Można nauczyć się jej od Fregyala po 3 poziomie trucizn i wyuczeniu się trucizn specjalnych
  • Zwiększono bazowe obrażenia trucizn 1 i 2 poziomu
  • Obrażenia bazowe trucizn skalują się teraz również ze statystykami postaci
    • +1 bazowych obrażeń za każde 20 siły
    • +1 bazowych obrażeń za każde 20 zręczności
    • +1 bazowych obrażeń za każde 4% władania bronią wręcz (umiejętność z największą wartością jest brana pod uwagę, max +25)
    • + 1 bazowych obrażeń za każde 50 wytrzymałości (max +20 przy 1000 wytrzymałości)
  • Poziom 5 trucizn można poznać dopiero w 3 lub późniejszym rozdziale
  • Redukcja obrażeń fizycznych po wypiciu cuchnącego odwaru (-50%) będzie teraz wpływała też na bonusowe obrażenia z różnych broni specjalnych. (do tej pory nie zawsze działało to poprawnie

Zmiany ogólne:

  • Zmieniono wygląd Druida w Koszmarze Kruka
  • Cutscenka przy wejściu do Górniczej Doliny odtwarzana jest teraz w tym samym momencie jak oryginalnie w G2
  • Usunięto smoczego zębacza, którego spotykaliśmy po wejściu do Górniczej Doliny
  • Totem wilka nie resetuje już Jiny. Jako że nie jest magicznym przyzwańcem, szaman może jej używać
  • Usunięto punkt zapisu przy Ash'tarze, aby zapobiec zawieszania się dialogów przy wczytywaniu gry
  • Dodano 3 nowe mikstury bojowe. Zwiększają one obrażenia w walce wręcz o 10, 25 i 50. Mikstury można kupić od Constantino i Gallahada, a także znaleźć w świecie gry. Działają tylko na broń białą i pięści
  • Dodano nowy magiczny sztylet do wieży Xardasa dla tych, którzy chcą nabijać manę od samego początku na starym SNC.
  • Sceny takie jak taniec Loi można teraz pomijać. Informacja o takiej możliwości pojawia się na ekranie przy takich okazjach wraz z wymaganym do kliknięcia przyciskiem
  • W menu głównym poprawnie wyświetlana jest wersja zainstalowanego Uniona
  • Wzmocniono Slokersa i nie ucieka on już przed graczem. Jest od teraz mini bosssem
  • Teraz zamiast informacji o oddaniu kilku przedmiotów będą wypisane wszystkie nazwy oddanych przedmiotów
  • Constantino sprzedaje teraz przepis na zwykłą truciznę, której wcześniej uczył Nrozas w Lesie Asasynów
  • Dodano bonus +1 do inteligencji po przeczytaniu niektórych przepisów, które takiego bonusu nie posiadały
  • Jako czeladnik Constantino możemy oddawać mu eliksiry ducha dające +4 many
  • Lista roślin z zadania Zioła dla Constantina pokazuje teraz, które z wymaganych roślin posiadamy
  • Valentino opuszcza teraz cmentarz podczas zadania Nekromanta w Khorinis
  • Parlan i Pyrokar zostają dłużej w kaplicy i idą spać dopiero o godzinie 1:00 w nocy
  • Odebrane jednorazowe premie do statystyk są teraz wyświetlane jako odebrane na przedmiotach. (Premie od żywności)
  • Zjedzenie 10 gulaszy zwiększa wytrzymałość o 1
  • Zwój wygnania ze starej wieży Xardasa nie znika już, jeśli użyjemy go na niewłaściwym celu
  • Zmieniono nagrodę za rozdanie lekarstw nowicjuszom bractwa
  • Przeniesiono kawałek tropikalnego buku do kanionu w Jarkedarze
  • Usunięto nóż do mięsa. Teraz gracz zawsze będzie otrzymywał pełną ilość mięsa
  • Eliksir potęgi daje +5 do many zamiast +2
  • Szaman jaszczuroczłek z Zachodniego Wybrzeża staje się silniejszy z każdym rozdziałem
  • Opętanie jest teraz wyświetlane obok innych efektów
  • Zarządca cmentarza nie stoi teraz bezcelowo na 2 piętrze gospody, ale siedzi na fotelu
  • Kroniki Stonnosa nie znikają już po przeczytaniu
  • Ognik został wyłączony w świątyni Masjafu, aby nie zbierać przedmiotów, których gracz nie powinien był w stanie zdobyć na danym etapie lokacji. (Zostaje ponownie odblokowany, jeśli gracz zostanie zdemaskowany.)
  • Zmieniono lekko combo początkowego stylu walki mieczem.
  • (Dodano możliwość używania sterowania w walce z Gothic 1. Wcześniej gracz nie mógł trafić kopnięciem bocznym po kopnięciu do przodu. Włączone przez Gothic.ini - bG1ComboEnable=1, lub poprzez ustawienia gry, ustawienia rozgrywki -> Sterowanie w walce z Gothic 1. Domyślnie opcja jest wyłączona, a sterowanie jest standardowe)
  • Ognik domyślnie podświetla wszystkie dokumenty, chyba że włączono zbieranie dokumentów przez ognika
  • Zamieniono animacje walki włóczniami/halabardami przy 60% i 90% władania
  • Poszukiwacze nie mogą rozpocząć dialogu z graczem, jeśli ten zakradnie się do nich, nie zwracając na siebie ich uwagi
  • Jeśli gracz otworzył mieszek podczas misji Gerbrandta, można zapłacić Nieznajomemu 250 złota, jeśli gracz tyle posiada
  • Broń jednoręczna ma teraz niewielką premię do obrażeń skalującą się z wytrzymałością. (Max +100 obrażeń przy 1000 wytrzymałości)
  • Stary pancerz cienia posiada teraz 10% szansy na unik
  • Jeśli Jack zostanie zabity przez ducha, jego srebrny miecz będzie można znaleźć w jego ciele
  • Paczki z węglem dla kowala można również znaleźć w innych miejscach. (np. Kopalnia złota lub obok kowala Darriona)
  • Odblokowano możliwość przemiany przed rozmową z poszukiwaczem, ponieważ brama zostaje otwarta po rozmowie z nim
  • Zaklęcia ofensywne paladyna mają teraz różne kolory
  • Gracz może oddać Raynarowi nowe egzemplarze broni
  • Trujący krwiopijcy mają nową teksturę, inną niż zwykli krwiopijcy
  • Khaled sprzedaje łuki pod siłę każdej gildii
  • Zmieniono modele niektórych broni
  • Zwiększono ilość miodu do kupienia od handlarzy
  • Dodano nowe klawisze do skonfigurowania w menu sterowania
  • I wiele, wiele więcej...

Poprawki błędów:

  • Naprawiono problem związany z podnoszeniem strzał z ziemi powodujący zawieszenie lub crash gry
  • Naprawiono błąd z Raulem, od teraz nie bierze złota za naukę skórowania podczas zadania ze skórą czarnego trolla
  • Naprawiono błąd powodujący zawieszenie gry podczas stawiania totemów
  • Naprawiono błąd powodujący zawieszenie gry podczas wczytywania zapisu
  • Naprawiono błąd, przez który efekty wizualne zaklęć się zawieszały i nie były usuwane
  • Naprawiono błąd, przez który NPC po śmierci/nokaucie nie zdejmowały broni dystansowej
  • Naprawiono drobne błędy z totemami
  • Martwi NPC nie reagują już na stawiane przez gracza totemy
  • Procent we władaniu wpływa teraz na Młot Innosa i nakłada odpowiednią animację
  • Naprawiono błąd z zadaniem Handlarz bronią dla bandytów. (Gracz czasami nie był w stanie odebrać zadania.) Vatras zleci zadanie graczowi, jeśli ten znalazł notatkę bandytów, a nie przyjął go wcześniej.
  • Naprawiono błąd powodujący, że NPC reagowali na kradzież w domu Gallahada po przekazaniu go graczowi
  • Naprawiono błąd powodujący, że NPC po śmierci kontynuowali ostatnią aktywną animację
  • Naprawiono błąd powodujący niepoprawne działanie opcji związanej z usuwaniem pustych ciał NPC
  • Naprawiono błąd powodujący, że bohater mógł zostać zabity w trakcie dialogu z szamanem Hush-Gorem.
  • Palenie skrętów nie powoduje już błędów z modelem postaci
  • Otrzymywanie obrażeń nie przerywa już animacji wyciągania lub chowania broni
  • Poprawiono animację ogra powodującą kilkukrotne rozciąganie modelu
  • Usunięto możliwość uniknięcia ataku smoka przy walce w zwarciu. (Została dodana wcześniej, podobnie jak u trolli i golemów.)
  • Naprawiono błąd powodujący kolizje ognika z postaciami
  • Naprawiono błąd powodujący, że postacie mimo odporności na obalenie przerywali animację ataku przy pierwszym trafieniu
  • Naprawiono błąd związany z ładowaniem zaklęć. Teraz po naładowaniu zaklęcia można natychmiast rzucić kolejne
  • Nowicjusze i Magowie Ognia nie będą już oskarżać gracza o kradzież, gdy ten spróbuje spać w ich łóżku
  • Naprawiono błąd powodujący, że przeciwnik po zmniejszeniu i ogłuszeniu atakował gracza
  • Naprawiono błąd z bossem Liker w Koszmarze Kruka. Zadaje teraz poprawne obrażenia zamiast minimalnych
  • Przyzwańcy i totemy reagują teraz na szczury
  • Naprawiono błąd dziennika, przez który kończenie zadań powodowało skracanie się listy do ponownego uruchomienia gry
  • Blizna udaje się teraz na molo o tej samej porze co Lehmar
  • Efekty zaklinania broni u Gallahada są teraz poprawnie zapisywane/ładowane/resetowane
  • Naprawiono błąd, przez który gracz strzelając z kuszy będąc w wodzie powodował, że przeciwnik nie mógł się poruszać
  • Naprawiono błąd, przez który gracz nie mógł zamknąć ekwipunku będąc zamrożonym
  • Naprawiono wiele innych drobnych błędów...