Gladiator

  (Gothic II: NK)

Opis modyfikacji

"Gladiator" to inspirowana słynną grą przeglądarkową "Miecze i Sandały" modyfikacja do drugiej części gry Gothic. Wcielamy się w niej chłopaka o imieniu Romulus, który został porwany ze swojej wioski, przez żołnierzy obecnie panującego Króla Rezenharta. Stracił w ataku rodzinę i przyjaciół, których zarzekł się pomścić. Akcja moda dzieje się w stworzonym na potrzeby moda uniwersum, bez nawiązań do Królestwa Myrtany. Otoczka fabularna w modyfikacji gra drugie skrzypce, a głównym założeniem modyfikacji są walki na arenie, zdobywanie nowego ekwipunku, szkolenie się i tak dalej, czyli to, co znamy z mieczy i sandałów.

Modyfikacja oferuje:

  • Ponad 40 walk z unikatowymi przeciwnikami

  • 4 nowe światy

  • Nowe umiejętności, w tym także te z "Mieczy i Sandałów" czyli np. słynny Taunt

  • Zróżnicowany zestaw broni i pancerzy

  • Nowe mechaniki, takie jak wytrzymałość, ciosy krytyczne czy obalenie przeciwnika

  • Standardowe starcia, walki drużynowe, walki każdy na każdego, potyczki z potworami

  • Nowe tekstury i modele 3d

  • Dubbing

  • Kilka zadań pobocznych

  • Nowe dźwięki

  • Zupełnie nowa muzyka, skomponowana wyłącznie na potrzeby moda

  • I wiele więcej...

FAQ

Mod nie uruchamia się poprawnie, bądź wyrzuca tuż przed końcem paska ładowania.

Upewnij się, że zainstalowałeś modyfikację zgodnie z instrukcją w katalogu, możliwym jest też, że zainstalowałeś/aś modyfikację na Gothicu, w którym są zainstalowane inne mody/dodatki co może sprawić, że Gladiator się nie uruchomi. Zalecamy instalację na czystej grze.

Mam mało fps, mod jest niestabilny.

Zakładamy, że w 2023 roku raczej każdy będzie mógł komfortowo w nią grać w stałych 60fps na DX11. Jeżeli modyfikacja nie spełnia twoich wymagań co do płynności zalecamy granie w wersję LIGHT, gdzie ograniczyliśmy znacznie szczegółowość światów. Zalecamy również wersję LIGHT do gry bez rozszerzenia DX11 gdyż silnik gry nie radzi sobie należycie bez niego.

Jeśli zdecydujesz się na DX11, to należy wyłączyć "rendering czcionek". W tym celu należy za pomocą klawisza F11 (w grze), lub w menu klikając “Opcje”, “Obraz” zmienić jakąkolwiek wartość i nacisnąć “Zastosuj” (przycisk w dolnym prawym rogu okienka). Spowoduje to powstanie pliku konfiguracyjnego w folderze "System\GD3D11" o nazwie “UserSettings.ini”. Trzeba włączyć edycję tego pliku, przescrollować na sam dół, aż do linijek:

[FontRendering]

Enable=1

I zmienić “Enable=1” na “Enable=0”.

System Pack 1.8 i Union

Sam Union to System Pack 2.0, więc nowsza wersja System Pack 1.8, więc można go instalować, jednak nie gwarantujemy poprawnego działania wszystkich pluginów. Co do konkretnych pluginów:

  • Union_QuickLoot : zalecamy do podnoszenia przedmiotów pod wodą. Nie należy używać tego pluginu poza wodą, ponieważ są przedmioty, których albo w ogóle, ale w pewnych okolicznościach, nie można podnosić.

  • Union_zFastSaveGame : odradzamy instalację. Zwiększa szybkość zapisu, lecz zwiększa częstotliwość crashy. Na marginesie: za szybki zapis i wczytanie odpowiadają przyciski: F7 oraz F9.

  • Union_zUtilities : można, jednak przy domyślnej konfiguracji powoduje niepoprawne wyświetlanie punktów na paskach. W celu naprawy, w grze należy w menu w: USTAWIENIA -> UNION&PLUGINS -> StatusBars&Focus -> ustawić StatusBarValueMode na OFF
    Nie należy używać przyspieszenia gry w trakcie cutscenek.

  • Union_MarvinHelper : odradzamy, jeśli nie jest się przekonanym o wszystkich skutkach jego użycia.

  • Union_zNoFriendlyFire : odradzamy, ponieważ blokada trafiania w określonych NPCów jest już ustawiona w skryptach.

Czy mogę zainstalować swój texture pack?

Zabronić, nie zabronimy, ale mod ma całą gammę własnych tekstur i granie na textur packach może znacznie popsuć imersje.

MOŻLIWE BUGI W GRZE:

1. Romulus zaciął się w trakcie marszu w intro.

Wrócić do menu głównego i uruchomić nową grę.

2. Zarządca zamknął mi bramę przed nosem.

By zmniejszyć prawdopodobieństwo wystąpienia tego błędu, należy nie zapisywać w trakcie ruchu bramy (w trakcie jej zamykania lub otwierania).

A jeśli błąd wystąpi, należy:

  • zapisać grę

  • włączyć tryb MARVIN

  • klikając klawisz "K" przenieść się za bramę

  • zapisać grę na innym slocie i wyjść do pulpitu

  • włączyć Gothic II ponownie i wczytać najnowszy zapis

Odradzam wyłączania trybu MARVIN w grze, lepiej wyjść z tego trybu zapisując grę, wychodząc z niej, włączając Gothic II ponownie, i wczytując zapis.

3. Czasami potrafią zepsuć się niektóre dźwięki.

Jeżeli zauważysz brak któregoś np. Muzyka wygranej walki, dźwięk podczas poznawania rywala, efekt taunTa, dźwięk osiągnięcia itp zalecamy odpalić grę na nowo.

4. Brak soundtracka

Zapisać, wyłączyć Gothica, włączyć ponownie i wczytać...

Samo wyjście do menu głównego nie wystarczy.

5. Zły soundtrack

Na przykład soundtrack walki, gdy nie ma walki.

Zapisać i wczytać grę. Bez wychodzenia z Gothica.

6. Wyrzuca mnie po powrocie Zatoki Gladiatorów z polowania na hieny

Zainstalować DX11. Jak nie pomoże, to można się z nami skontaktować.

7. Wyrzuca mnie, gdy idę na widowisko na miejskiej arenie

  • Wskoczyć na arenę przez barierki.

  • Iść na widowisko tyłem. Naprawdę.

  • Lub tuż po powiedzeniu zarządcy, że chce się walczyć, iść jak najdalej od areny, np. do kapłana. W trybie MARVIN przesunąć czas o parę minut do przodu za pomocą komendy set time i pójść na arenę.
    Wyłączyć tryb MARVIN, tak jak jest to napisane w punkcie 2. (z rozwiązania błędu z zamykaniem bramy)

  • To co w punkcie 3, ale kilka kroków przed tunelem ponownie zmienić czas, tym razem na kilka minut do tyłu.
    Wyłączyć tryb MARVIN, tak jak jest to napisane w punkcie 2. (z rozwiązania błędu z zamykaniem bramy)

8. Słyszę muzykę z oryginału.

Skopiować muzykę z paczki do folderu _work\data\music.

9. Nie mogę pokonać zębaczy.

Wczytać grę sprzed rozmowy z szefem, gdy wysyła cię na te polowanie lub sprzed rozmowy z myśliwym, który szedł z tobą na zębacze. I pójść na kolejną walkę na arenie. Potem pójść do szefa już na kolejne polowanie.

Oczywiście zębacze do poprawy w patchu.

10. Zniknął mi nieprzytomny przeciwnik.

Zniknął, ponieważ kliknąłeś/aś na niego, próbując go splądrować, gdy był nieprzytomny. W grze nie ma żadnego, nieprzytomnego przeciwnika, którego można splądrować.

Jeśli masz zapis z momentu tuż przed walką, to wczytaj grę i powtórz walkę. Jeśli nie masz, lub dojście do tego etapu w grze, na którym byłeś/aś po walce trwałoby za długo; skontaktuj się ze mną na ModDB lub Steam.

Oczywiście ten bug jest do poprawy w patchu.

11. Po powrocie z więzienia, wyrzuca mnie z gry, gdy idę w kierunku areny.

Jeśli nie dotyczy to pójścia na widowisko, gdy dzieje się tak niezależnie od tego, to wejść w tryb MARVIN, za pomocą F8 przelecieć nad arenę i wylądować. Zapisać grę, wyjść z gry, wczytać.

12. Po przekonaniu Reckera do pomocy rebeliantom, nie mogę walczyć na arenie.

  • W trybie MARVIN cofnij czas do 11 poprzez uruchomienie konsoli (F2) i wpisanie "set time 11" i kliknięcie ENTER.

  • Potem prześpij się do walki.

  • Potem wyłącz tryb MARVIN tak, jak jest to opisane w punkcie 2.

13. Po pokonaniu naczelnika więzienia, nie mogę z niego wyjść.

Prawdopodobnie podniosłeś broń naczelnika. Wczytaj grę, pokonaj go jeszcze raz i nie zabieraj broni, a potem idź do Caradasa, który idzie w twoim kierunku od strony miejsca, gdzie była królowa węży kanałowych.