Świat Skazańców Hardcore

  (Gothic I)

Opis modyfikacji

Twardo wylądował na dnie jeziora, do którego wrzuciła go królewska straż, po tym jak został skazany na spędzenie reszty swego życia za Barierą. Nazywali to miejsce „kolonią skazańców” oraz „światem anarchistów”. Zdawał sobie sprawę, że w tym świecie obowiązuje inne prawo — prawo dżungli. Był pewien, że da sobie radę, jednak po chwili przeszyło go potężne uczucie niepewności, kiedy zobaczył nagle stojących przed nim trzech mężczyzn, odzianych w czerwone mundury, którzy ponuro na niego spoglądali. Przywitali go słowami „Witamy w Kolonii!”, po czym sprowadzili do parteru jednym strzałem. Jak tylko zawroty głowy minęły, otrzepał swoje ubranie i udał się ścieżką rozciągającą się przed nim. Opodal drogi znalazł pewną ofiarę, która była pokłosiem tego świata rządzonego przez barbarzyńców. Zwłoki człowieka, który najwidoczniej nie poradził sobie z tego typu towarzystwem. Starą broń i narzędzia z czasów, kiedy to w Kolonii panowały prawo i porządek. Powoli uzmysłowił sobie, że jego początkowe założenia na temat tego świata znacznie odbiegają od tego, jaki był on w rzeczywistości.

Gdy tylko dotarł do bram pewnego siedliska, który więźniowie zwali „Starym Obozem”, był z początku pod wielkim wrażeniem wielkości tego miejsca. Jednak usłyszawszy słowa pewnego mężczyzny, stacjonującego przed bramą, brzmiące „Ej, ty! Czego tu chcesz?”, szybko dały znać o sobie realia. Od razu wyjaśnił, że jest nowy w Kolonii i chciałby się tylko trochę rozejrzeć. „W takim razie pakuj swoje cztery litery do środka. Wierz mi, nowi szybko załapują, jak się tu sprawy mają. Hehe.” — odparł mu z drwiącym uśmieszkiem strażnik bramy. Dopiero co wkroczył do obozu, a już zaczepił go kolejny mężczyzna w czerwonej zbroi. Zażądał opłaty w postaci rudy, która była walutą w tym świecie. Jako że był nowy, wyjaśnił taktownie, że rudy nie posiada, ponieważ dopiero co tu trafił. Bez długich namysłów zbyto go słowami: „W takim razie uważaj na siebie, kolego!”, a strażnik odszedł w swoją stronę. Współwięźniowie, którzy obserwowali całe to zdarzenie, groźnie mu się przyglądali. Jeden z nich rzucił się na niego znienacka z kilofem w ręku i próbował go trafić, na szczęście on zdołał uniknąć uderzenia i migiem wziął nogi za pas. „Jeszcze cię dopadniemy!” — słyszał za sobą, ratując swoje życie. Jeden nieostrożny krok i niewprawnie upada on na ziemię. „Hej, ty! Chodź tutaj!” — usłyszał głos z prawej strony. Machał do niego inny skazaniec, przesiadujący w jaskini. Skierował tam swe kroki najszybciej jak tylko potrafił, po czym spojrzał na przyjaźnie wyglądającą twarz. „Pewnie jesteś tu nowy, co? Musisz wystrzegać się tych ludzi ze Starego Obozu, chłopcze. Tym osobnikom nie można ufać. NIKOMU w Kolonii nie można ufać.” — rzekł mu współwięzień, obserwując przy tym, jak ludzie ze Starego Obozu zaprzestali jego poszukiwań i udali się z powrotem do obozu.

„Mogę pomóc ci się tu odnaleźć, jeśli chcesz. Rozbiłem obóz niedaleko stąd.” — powiedział przyjaźnie nastawiony współwięzień. Nowy — jak go wszyscy nazywali — zgodził się, po czym udali się razem wzdłuż ścieżki prowadzącej do lasu. Dobroduszny pomocnik zatrzymał się nagle przed stromym urwiskiem. Zastanowiło to nowego; w końcu po co on się tutaj zatrzymał? Żadnego śladu obozowiska, jak okiem sięgnąć. Niespodziewanie jego towarzysz odwrócił się i wbił mu w brzuch swój miecz. „Szkoda. Liczyłem, że będziesz miał przy sobie coś wartościowego. Tylko nie pytaj dlaczego. Mówiłem przecież, że w tym świecie nikomu nie można ufać.” — dochodziły do niego słuchy podczas przeszukiwania jego kieszeni. Kiedy już było po wszystkim, zostawił swoją ofiarę na pastwę losu i ruszył w swoją stronę. Leżał samotnie w lesie; nie miał nic. Nie miał pojęcia, czego miał się tutaj spodziewać. Niczego w tym świecie nie osiągnął. Był nikim innym jak tylko kolejnym więźniem, jakich pełno w tej Kolonii. Nim stracił do końca przytomność, miał jeszcze jedną, ostatnią myśl. Wiedział już, dlaczego ludzie z zewnątrz tak odczuwali strach przed tym miejscem. Wiedział, że na tym świecie nigdy nikomu nie można ufać. Potem zamknął oczy i opuścił ten świat równie szybko, co się do niego dostał. Świat, który słusznie nazywali „światem skazańców”.

Opis modyfikacji

Mod ten wykorzystuje albo dostępne już materiały, które wprawdzie były obecne w plikach z oryginału, ale nie znalazły zastosowania w grze, albo dodaje specjalnie wykreowane historie, które nie odbiegają w wielkim stopniu od stylu znanego nam z podstawki. Wiele postaci, które w oryginale albo miały do powiedzenia tylko jedno zdanie, albo nie miały w ogóle żadnego znaczenia, zostało powiązanych z różnymi zadaniami. Teraz oferują one graczowi dodatkowe misje, które będzie mógł wypełnić poza głównym wątkiem.

Wielu graczy skarżyło się również na bugi w grze. Twórcy oryginału wprawdzie opracowali kilka patchów, jednakże pewne oczywiste i irytujące błędy nigdy nie zostały naprawione. Chodzi tu np. o bugi z brakiem dźwięku podczas wyprowadzania animacji czy też niemożność wykonania określonych zadań. Również i tutaj Świat Skazańców przychodzi z pomocą. Liczne błędy z podstawki zostały poprawione i gra teraz sprawia wrażenie ukończonej produkcji.

Kolejnym elementem, który poprawia ta modyfikacja, jest rola w grze. Już w oryginale znalazło się wielu śmiałków, którzy ochoczo wędrowali sobie po Kolonii bez żadnego celu, aby po prostu móc rozkoszować się atmosferą gry. Problem podstawki polegał jednak na tym, że tak naprawdę nikt nie zwracał uwagi na to, do którego obozu należy nasz bohater ani jaką posadę tam zajmował. W tym modzie postacie różnie reagują na gracza, w zależności od tego, do jakiego obozu zdecydował się dołączyć. Niektórzy ludzie będą go traktować uprzejmie, inni z szacunkiem, jeszcze inni będą do niego wrogo nastawieni i wcale nie będą bali się tego ukrywać. To daje graczowi poczucie, że jest gdzieś pośrodku między byciem popychadłem a byciem szanowanym członkiem danego obozu.

W oryginale jedynie gracz posuwał się cały czas dalej. Całe otoczenie pozostawało praktycznie bez zmian. Postacie tkwiły w trakcie gry zasadniczo w tym samym miejscu i od początku nie poczyniły żadnych większych kroków. Gdy tylko bohater trafia za Barierę, żaden inny NPC ani nie awansuje, ani nawet nie zdobywa nowej broni czy lepszej zbroi. Do tego również się przyłożyliśmy i próbowaliśmy uczynić świat jeszcze bardziej żywym.

Cechy modyfikacji

  • Bardziej realistyczne codzienne czynności NPC

  • Bardziej wypełniony świat

  • Bujniejsza roślinność

  • Gruntowna korekta tekstów z oryginału

  • In Extremo

  • Inteligentne zachowanie potworów i ludzi

  • Kompatybilność z DX11

  • Kosztowna nauka atrybutów

  • Możliwość zostania Guru

  • Możliwość zostania Magnatem

  • Nawiązania do Nocy Kruka

  • Nowe postacie

  • Nowe umiejętności do nauki (dochodzi alchemia, kowalstwo, gotowanie itp.)

  • Nowe zadania

  • Nowy balans broni i potworów

  • Poprawa błędów z podstawki

  • Quality content z Mrocznych Tajemnic

  • Rozszerzone kwestie randomów

  • Styl chodzenia zależny od gildii

  • Świat rozwijający się wraz z bohaterem

  • Ukryte skarby

  • Ulepszanie pancerzy

  • Wysoki poziom trudności

  • Pełna polska lokalizacja

  • — i wiele więcej —

Aktorzy dubbingujący:

  • Arkadiusz Zabilski - Aidan

  • Hubert Dobrzyński - Arto

  • kreatius - Baal Lukor

  • Krzysztof Chruściel - Baal Namib

  • AnonimowyLektor - Baal Orun

  • Cezary Ilczyna - Baal Parvez

  • Pawlik - Balam

  • Krzysztof Chruściel - Balor

  • Cezary Ilczyna - Bandzior

  • AnonimowyLektor - Bartholo

  • Menthor - Blizna

  • kreatius - Bloodwyn

  • Radomir Babiński - Brago

  • kreatius - Brandick

  • Konrad Makowski - Bruce

  • Krzysztof Buratyński - Butch

  • Alan Pavletta - Caine

  • Janusz Zadura - Carlos

  • AnonimowyLektor - Cipher

  • Borys Szafran - Cor Angar

  • Krzysztof Buratyński - Cor Kalom

  • Borys Szafran - Cronos

  • Avenker - Damarok

  • Leszek Wojtaszak - Daniel

  • Adrian Slomciński - Darrion

  • Radomir Babiński - Dexter

  • Wojciech Masiak - Diego

  • Wiesław Kolbusz - Drago

  • Herman - Emilio

  • Jorguś Pugacz - Esteban

  • AnonimowyLektor - Fisk

  • Filip Przybylski - Fletcher

  • Arkadiusz „Arkadikuss” Woźniak - Franko

  • Arkadiusz „Arkadikuss” Woźniak - Garaz

  • Krzysztof Chruściel - Garp

  • Adam Żejmo - Geralt

  • mako - Gilbert

  • Damian Kulec - Glen

  • Borys Szafran - Gor Boba

  • Borys Szafran - Gor Hanis

  • Adrian Slomciński - Gor Na Bar

  • Arkadiusz „Arkadikuss” Woźniak - Gor Na Drak

  • kreatius - Gor Na Kosh

  • Rino Pawletta - Gor Na Toth

  • AnonimowyLektor - Gor Na Vid

  • Michał Kaim - Gorn

  • Jarosław Dubaniewicz - Gravo

  • Adrian Slomciński - Grim

  • Roch Siemianowski - Grimes

  • Michał Kaim - Guy

  • Tune Seeker - Huno

  • Ireneusz Załóg - Ian

  • Piotr „Cearme” Czaplicki - Jacko

  • mako - Jeremiasz

  • Misek200m - Jesse

  • Karol Szałapski - Joru

  • Jakub Kondrat - Kar-Nakh

  • Jakub Kondrat - Killian

  • Monika Orzeł - Kira

  • Wiesław Kolbusz - Klin

  • Artur Ziajkiewicz - Kopacz przed SO

  • Aleksandar Milićević - Kopacz1

  • Bartosz Janczak - Kopacz2

  • Grzegorz Kośmider - Kopacz3

  • Igor Nowakowski - Kopacz4

  • Jerzy Janik - Kopacz5

  • Karol „WAGON” Sędzicki - Kopacz6

  • Łukasz Górski - Kopacz7

  • Marek Głuszczak - Kopacz8

  • Michał „Strasznie Ciekawe” - Kopacz9

  • Paweł Wojtaszek - Kopacz10

  • Krzysztof Nowak - Kosa

  • Tomasz Mechowicki - Kroll

  • Ireneusz Załóg - Kruk

  • Piotr Bajtlik - Kyle

  • Krzysztof Buratyński - Lares

  • Borys Szafran - Lee

  • Artur Ziajkiewicz - Lester

  • Mikołaj Klimek - Lewus

  • kreatius - Logan

  • Mateusz Kwiecień - Lukis

  • Krzysztof Chruściel - Merdarion

  • Artur Ziajkiewicz - Miguel

  • Piotr „Cearme” Czaplicki - Mordrag

  • Jakub Kondrat - Myxir

  • Avenker - Nefarius

  • Rafał Młynarski - Ochroniarz Kaloma

  • Piotr „Cearme” Czaplicki - Okyl

  • Artur Ziajkiewicz - Omid

  • Krzysztof Chruściel - Orry

  • Artur Ziajkiewicz - Paul

  • Grzegorz Borowski - Quentin

  • Krzysztof Chruściel - Ramon

  • AnonimowyLektor - Random-Cień1

  • Radomir Babiński - Random-Cień2

  • Adrian Slomciński - Random-Kopacz1

  • Artur Ziajkiewicz - Random-Kopacz2

  • mako - Random-Kopacz3

  • Arkadiusz Zabilski - Random-Najemnik1

  • Borys Szafran - Random-Najemnik2

  • Artur Ziajkiewicz - Random-Nowicjusz1

  • Grzegorz Kośmider - Random-Nowicjusz2

  • Wiesław Kolbusz - Random-Nowicjusz3

  • Arkadiusz Zabilski - Random-Strażnik Świątynny1

  • Borys Szafran - Random-Strażnik Świątynny2

  • Arkadiusz Zabilski - Random-Strażnik1

  • Mateusz Zabłocki - Random-Strażnik2

  • Roman Felczyński - Random-Strażnik3

  • Arkadiusz Zabilski - Random-Szkodnik1

  • Mateusz Zabłocki - Random-Szkodnik2

  • Piotr „Cearme” Czaplicki - Ratford

  • Piotr „Cearme” Czaplicki - Rączka

  • kreatius - Renyu

  • mako - Riordian

  • Maciej Więckowski - Rost

  • Pawlik - Rozbójnik

  • Artur Ziajkiewicz - Rufus

  • Krzysztof Chruściel - Ryżowy Książę

  • Piotr „Cearme” Czaplicki - Sancho

  • Batryk - Scatty

  • Mateusz Jędraś - Senyan

  • Herman - Shrat

  • Mikołaj Klimek - Siekacz

  • Adrian Slomciński - Silas

  • Jorguś Pugacz - Snaf

  • Grzegorz Borowski - Strażnik Starej Kopalni

  • Marcin Sołtyk - Strażnik Świątynny1

  • Adam Budziszewski - Strażnik Świątynny2

  • Krzysztof Chruściel - Strażnik Świątynny3

  • Adrian Slomciński - Strażnik Świątynny4

  • Arkadiusz „Arkadikuss” Woźniak - Swiney

  • Mikołaj Klimek - Szakal

  • Adam Budziszewski - Szkodnik1

  • Jakub Kondrat - Szkodnik2

  • Arkadiusz „Arkadikuss” Woźniak - Thorus

  • mako - Torrez

  • Katarzyna „Shiguroya” Pietras - Velaya

  • Tomasz Bielawiec - Volar

  • Arkadiusz „Arkadikuss” Woźniak - Wilk

  • Marcin Popczyński - Wojownik Beliara

  • Mikołaj Klimek - Wykidajło

  • AnonimowyLektor - Y’Berion