Returning Rebalance 2.1 Final

  (Gothic II: NK)

Opis modyfikacji

Returning to wielka rosyjska modyfikacja, która zmienia rozgrywkę Gothica nie do poznania. Dodaje wiele nowych mechanik do świata gry jak np. system wytrzymałości, nowe bronie, pancerze, dokumenty, zadania oraz nowe światy takie jak Dolina Cieni, Fort Azgan czy Wyspa Etlu, które czekają na Ciebie, abyś je zwiedził i odkrył ich sekrety. Nie czekaj i sprawdź już dziś jakie przygody czekają na Ciebie w odświeżonym świecie Returninga w wersji Rebalance 2.1 Final.

Cechy modyfikacji względem poprzedniej wersji:

  • Poprawiona kradzież: NPC nie reagują na kradzież zza ścian oraz kiedy używamy stołu alchemicznego lub regału na książki

  • Gaan uczy bohatera nieważne czy dołączy do obozu myśliwych, czy nie

  • Gaan uczy wyrywania rogów smoczego zębacza od razu

  • Bilgot nie może teraz zginąć podczas wyprowadzania go z Górniczej Doliny

  • Gallahad znów uczy runy Zniszczenia ożywieńca dla każdego

  • Gallahad ma możliwość handlu niezależnie od wyboru nagrody

  • Lariusowi można powiedzieć o Gallahadzie o dowolnej godz. (nie można zawalić questa)

  • Usunięto wymóg siły i zręczności przy dołączaniu do gildii

  • Vatras i Sagitta leczą od teraz każdą gildię (na rzeźniku nie leczą)

  • Vatras już nie obraża się za morderstwa bohatera

  • Vatras uczy regeneracji many i zdrowia w 2 rozdziale, ponadto nie wymaga kręgów magii oraz siły lub zręczności

  • Usunięto zadanie Onara z kryptą (zadanie na przyjęcie do najemników)

  • Innos przebacza duszy Gomeza od razu, bez karmy

  • Lord Hagen i Parcival wymagają 10 zręczności zamiast 100

  • Teraz można sprzedawać kosztowności Halvorowi bez limitu w złocie oraz dowolną liczbę razy codziennie, jeśli jakieś mamy

  • Poprawiono wyświetlanie cen specjalnych ryb u Halvora (nie pokazywało ceny)

  • Usunięto wymóg zręczności na akrobatykę u Bustera

  • Dodano możliwość zakończenia gry na Irdorath (coś jak w New Balance)

  • Od teraz nie trzeba wykonywać wszystkich zadań dla piratów, żeby dostać zgodę Grega w 7 rozdziale (zawsze się zgadza)

  • Raff daje teraz zadanie z Nocnym łowcą w 2 rozdziale (wcześniej dawał w 4)

  • Alfred skupuje również płytki pełzaczy

  • Dodano opisy do wyboru żywiołu w dialogu z Stonnosem

  • Valeran siedzi teraz w górnym mieście, nie w tawernie (usunięto niepotrzebną pielgrzymkę)

  • Mora Ulartu: teraz samo posiadanie runy w ekwipunku generuje kamienie dusz w potworach, nie trzeba już używać runy na każdym potworze (poza nieumarłymi i demonami)

  • Szpon Beliara (bez duszy S'enyaka) jest dostępny bez wymogu karmy, z duszą S'enyaka wymaga 50 karmy zamiast 100

  • Mika żąda 200 golda zamiast 500 za pomoc z orkiem Salandrila

  • Mika jest silniejszy i ma lepszą broń (wcześniej ledwo dawał sobie radę z najemnikami Akila)

  • Egill i Ehnim mają lepszy styl walki kiedy walczą między sobą, a także można ich okraść w dowolnym momencie

  • Można teraz okraść Nagura po pokazaniu znaku złodziei

  • Daron przyjmuje teraz datki tylko po 100 sztuk złota

  • Można oddać Francisowi książkę z kanionu po powrocie Grega

  • Dodano doświadczenie za dialog 'Thorus? Ten Thorus?' (Ramon)

  • Franko ma już normalną liczbę HP

  • Dodano doświadczenie dla Huno za dialog że go pamiętamy z kolonii

  • Pardos daje teraz 1 PN za oddanie gulaszu, bohater zamiast specjalnego gulaszu daje teraz zwykły

  • Dodano doświadczenie dla Miltena za dialog 'Oczywiście że ich pamiętam' w GD

  • Gallahad daje teraz 5000 golda zamiast 1000 w nagrodę

  • Gallahad teraz daje 2 stałe eliksiry zamiast jednego, dodano możliwość wyboru eliksiru życia

  • Od teraz bandyta obok Juana rzuca się na bohaterem razem z nim

  • Dodano lepszy styl walki Juanowi i jego koledze

  • Kiedy złoża się wyczerpią lub zabraknie wytrzymałości, od teraz automatycznie wychodzi z okna dialogowego

  • Nauka wydobywanie złota/rudy przebiega teraz od razu; jednorazowa nauka na 100%, zwiększono koszt złota i nauki

  • Fortuno zamiast przepaski nowicjusza ma teraz zbroję nowicjusza

  • Przepisy win u Constantino są teraz droższe

  • Nie można już dawać w nieskończoność Corneliusowi złota (quest z Bennetem)

  • Dodano doświadczenie jeśli zapłacimy Corneliusowi

  • Dodano wyświetlanie ceny Płomienia Eligora w dialogu, gdy chcemy go kupić (coś dla tych co nie czytają dialogów xdd)

  • Usunięto błędne odpowiedzi w zadaniu opiekuna Tegona (bo kto to wszystko będzie czytać?)

  • Paladyni zamiast poświęconych mieczy noszą teraz zwykłe miecze (żeby nie bić paladynów i zdobywać poświęconych wersji)

  • Kiedy mamy maksymalną wytrzymałość a pijemy eliksir/czytamy tabliczkę itd, dostajemy od tej pory bonus do HP

  • Poprawiono wyświetlanie statystyk broni 'Arogancja Sentenzy'

  • Usunięto dziwne efekty, kiedy zakładamy imienne bronie np. Sentenzy lub Jarvisa (nie wiem po chuj je w ogóle dodano)

  • Naprawiono oddawanie dusz Beliarowi jako Paladyn/Mag Ognia, teraz otrzymuje HP tak jak wszyscy

  • Paladyn i Mag Ognia może od teraz skorzystać z pomocy Zigosa (Wątek Etlu)

  • Zmieniono miejsca teleportu run w niektórych miejscach

  • Nie trzeba pytać Vatrasa o inne gildie by zapytać Xardasa o dołączenie do nekromantów (zdarza się tego nie przeklikać przez co nie ma możliwości dołączenia)

  • Sagitta daje eliksir ze słonecznego aloesu od razu (bez czekania)

  • Usprawniono menu z tworzeniem mikstur

  • Usprawniono menu kowalstwa

  • Usprawniono tworzenie strzał i bełtów

  • Poprawiono literówkę broni 'Duże magiczne ostrze na smok' na 'Duże magiczne ostrze na smoki'

  • Usunięto sprint z pierścieni, za to wydłużono czas trwania mikstur szybkości

  • Eliksir siły z serc orków wymaga teraz 50 serc zamiast 100 (tak jak pierwotnie jest z eliksirem zręczności)

  • Eliksir siły z serc orków i zręczności z serc jaszczuroludzi nie wymagają już rdestu

  • Eliksir wytrzymałości z serc trolli nie wymaga już rdestu

  • Eliksir wytrzymałości wymaga teraz tylko trollestu

  • Gracz dostaje zbroję orków zależnie od siły lub zręczności

  • Gracz dostaje zbroję z płytek pełzaczy zależnie od siły lub zręczności

  • Gracz dostaje zbroję zabójcy/mistrza-zabójców zależnie od siły lub zręczności

  • Ulu-Mulu nie wymaga już siły do założenia

  • Wzmocniono pancerz zabójcy i pancerz mistrza-zabójców

  • Usunięto pancerz mistrza-zabójców pod zręczność z 5 rozdziału

  • Pancerz mistrza-zabójców wymaga siły

  • Asmal nie jest już nieśmiertelny do 5 rozdziału

  • Eremita daje tabliczki w zależności od gildii wojownika/maga

  • Wzmocniono królową pełzaczy

  • Teraz nie można przeczytać listu i pozyskać złota z sakiewki Gerbrandta, by nie zepsuć sobie zadania

  • Teraz nie można przeczytać listu Falka do Bospera, by nie zepsuć sobie zadania

  • Teraz nie można przywłaszczyć sobie zawartości z paczki Bengara, by nie zepsuć sobie zadania

  • Falk wymaga 100 potworów zamiast 200

  • Skarby Grega nie mogą zostać sprzedane Halvorowi przez pomyłkę (mają swoją nazwę i są oddzielnym przedmiotem)

  • Kompoty z leśnych i polnych jagód nie wymagają rdestu polnego

  • Zupy grzybowe nie wymagają rdestu polnego

  • Kapelusz maga jest znów Ulubionym kapeluszem i zapewnia bonusy odpowiednio dla magów i wojowników (Mana + 50, Inteligencja +15), (Wytrzymałość +10, Zdrowie + 20)

  • Na poziomie Rzeźnik nie dodają się bonusy +1 do atrybutu/broni podczas walki

  • Bandyci Nigela mają teraz lepszy styl walki

  • Broń 'Lodowa Zguba' i 'Zamieć' przeniesiono do lodowego smoka, by zapobiec szybszemu zdobyciu

  • Od teraz, Dolina Cieni jest dostępna od 3 rozdziału

  • Mikstury szybkości nie wymagają rdestu polnego

  • 5 rozdział aktywuje się teraz po dialogu z Garondem 'Wszystkie smoki nie żyją'

  • Naprawiono Tarroka, który nie miał siły by założyć broń

  • Nie trzeba już pogadać z Dagothem na dworze Irdorath, by zakończyć grę w 6 rozdziale

  • Runa z Uriziela 'Tchnienie śmierci' wymaga teraz 6 kręgu

  • Zwiększono obrażenia niektórych broni

  • Reinar ma od teraz handel, by móc odkupić sprzedane przez nas bronie

  • Zmodyfikowano statystyki niektórych pancerzy

  • Ciężki pancerz strażnika świątynnego od teraz dostępny w 5 rozdziale

  • Przywrócono wymóg statystyk zbroi Pana Cienia (znów wymaga HP zamiast siły)

  • Na poziomie Rzeźnik, Lares nie idzie z nami po ornament do lasu

  • Vatras leczy każdą gildię (nie na Rzeźniku)

  • Usunięto czekanie w dialogach w większości questów (przydatne szczególnie na limicie snu)

  • Dodano doświadczenie w dialogu, że pamiętamy Bliznę

  • Można teraz okraść Attilę, Vanję

  • Poziomy trudności: Łatwy - 20 PN/20 HP/lvl +1 stamina/lvl +1 inteligencja/lvl, Normalny 15 PN/15 HP/lvl +1 stamina/lvl, Trudny 10 PN/10 HP, Rzeźnik bez zmian

  • Poziom Łatwy zapewnia 200% doświadczenia z walki

  • Osłabiono smoczego zębacza

  • Nie można już zabić Kruka za pomocą wiru oraz na przemianie

  • Rybogłów jest silniejszy

  • Rybogłów pojawia się po znalezieniu skarbów Grega

  • Baal Orun daje lepszą nagrodę za lekarstwa dla nowicjuszy

  • Vatras daje lepszą nagrodę za wiadomości z ekspedycji

  • Niższe poziomy trudności od teraz dają pełne doświadczenie z towarzyszem (Trudny i Rzeźnik połowa doświadczenia)

  • Usunięto zatrucie

  • Wcielenia Fellangora są teraz w jednym miejscu i przez całą dobę

  • Zmniejszono wymóg skilla strzelania z kuszy u Dragomira (by dostać jego głos)

  • Edgor chce tylko złota za naukę pozyskania wydzieliny krwiopijców

  • Rozmowa z Fortuno po jego powrocie do Bractwa daje teraz 1 PN

  • Crimson skupuje teraz samorodki za 10 golda

  • Halvor sprzedaje teraz czarną perłę na potrzeby zadania Opiekuna

  • Hoshkar jest silniejszy

  • Na poziomie Rzeźnik, Bartok nie idzie na polowanie

  • Cassia daje lepsze nagrody do wyboru za Krwawe Kielichy

  • Osłabiono nieumarłych (bossy nieznacznie)

  • Osłabiono orków (defy)

  • Modlenie się do Innosa stało się bardziej opłacalne

  • Dialog u Constantino jako czeladnik "Dlaczego te grzyby są takie ważne?" daje teraz 1 PN

  • Asmal już nie atakuje gildii Innosa

  • Ułatwiono targowanie sie z Goraxem - wystarczy raz obniżyć cenę

  • Dodano karmę Innosa za zabijanie nieumarłych (powinno działać)

  • Teraz nauka rogów jest jedna, obejmuje cieniostwory i smocze zębacze

  • Gestath uczy oprawiania teraz od 2 rozdziału

  • Tarrok daje Ulu-Mulu od razu

  • Zestoblum (bagienny truteń boss) jest silniejszy

  • Osłabiono bossa aligatora w Jarkendarze

  • Po oddaniu roślin Constantino (test na czeladnika) pojawiają się u niego na sprzedaż

  • Przeniesiono 3 szkielety w lesie do 2 rozdziału

  • Runy teleportacji dostępne od 1 rozdziału (na sprzedaż)

  • Przeniesiono orka-strażnika w mieście orków tak, by nie dało się go ominąć

  • Przeniesiono Talamona, by móc zwinąć książkę w zadaniu dla Opiekuna

  • Runa teleportacji do Xardasa znika z naszego ekwipunku w 5 rozdziale

  • Bandyta pod wieżą Xardasa udaje się teraz do kryjówki bandytów (żeby Cavalorn go nie zabił)

  • Dodano dialog dla Corristo że byliśmy nekromantą

  • Lobart daje teraz jedno ubranie robocze (jedno można było wziąć ze skrzyni a drugie dawał)

  • Dodano runę teleportacyjną do Magów Wody w Jarkendarze

  • Przywrócono surowe mięso z szczurów

  • Przyzwani rycerze nazywają się teraz "Nieumarłymi rycerzami"

  • Dodano Uriziela jako szpadę pod zręczność

  • Dodano Gniew Stwórcy wersje pod zręczność (miecz)

  • Dodano wyświetlanie karmy kiedy zabijamy/okradniemy NPC

  • Można teraz ukraść klucz do blblioteki Parlanowi każdą klasą

  • Młot Adanosa nie wymaga już żadnej siły, by założyć

  • Poziom Rzeźnik ma startowe 10 HP zamiast 40

  • Poziom Łatwy ma teraz 100 HP na start, 10 siła, 10 zręczności i 10 many

  • Na poziomie Rzeźnik nie można zabrać piratów ze sobą do kanionu

  • Nie można teraz przypadkowo zjeść stałych roślin

  • Od teraz bonusy nie wliczają się do progów statystyk

  • Regeneracja many kosztuje teraz 5000 golda zamiast 4000

  • Gritta daje 200 expa jeśli zgodzimy się za nią zapłacić

  • Włócznia Śniącego ma teraz inny efekt czaru

  • Cronos w Jarkendarze sprzedaje teraz torebkę czerwonego pieprzu w razie byśmy zapomnieli kupić w Khorinis

  • Dodano Fiskowi na sprzedaż 3 sztuki kłów błotnego węża

  • Eliksir umysłu wymaga 5 głów polnych pełzaczy zamiast 10, nie wymaga też rdestu polnego

  • Eliksir ochrony przed magią i ogniem nie wymagają rdestów polnych

  • Gallahad będzie mógł od nas skupować książki jak w New Balance

  • Prychający smoczy zębacz nie jest już bossem

  • Dodano pierścień pozwalający ominąć zagadkę na Irdorath (ma go klucznik)

  • Dodano opis bonusów do jedzenia

  • Usunięto jaszczury nad kotliną Lestera (potrafiły spaść i się zabić)

  • Pancerz bandyty od Bonesa nie ma już żadnych wymagań

  • Miecze pod zręczność powinny skalować się już poprawnie

  • Zwiększono liczbę stałych roślin na sprzedaż

  • Zwiększono liczbę menzurek na sprzedaż

  • Hakon sprzedaje teraz towary Canthara, kiedy ten zginie w zadaniu dla gildii zabójców

  • Gallahad sprzedaje teraz towary Ignaza, kiedy ten zginie

  • Nie można teraz oszukać Falka z brakiem posiadania skóry czarnego trolla

  • Bandyci walczą teraz trochę lepiej...

  • Dodano dialog dla Andre o wykupieniu Sary jako Nekromanta

  • Mika nie pomaga z najemnikami na Rzeźniku

  • Na początku gry są młodsze wersje potworów zamiast zwykłych (w drodze do miasta)

  • Dodano doświadczenie za list Valentino dla Gallahada

  • Harad już nie nosi orkowej broni po oddaniu broni