Velen

  (Gothic II: NK)
← Wróć do listy aktualizacji
24 July 2022
2.1.2

Aktualizacja 2.1.2

Opis zmian:

Aktualizacja znacznie usprawnia działanie modyfikacji. Wprowadza nowe modele wraz z teksturami oraz animacjami. Dodano nowe dźwięki i poprawiono stare. Poprawiono rozgrywkę w wielu innych aspektach.

Zmiany ogólne:

  • Nieprzytomne postacie zakładają teraz broń dystansową i tarcze po wstaniu, a także odbierają je pokonanym przeciwnikom.
  • Nie można już odebrać od kowala Albrechta tępych toporów drwali, jeśli gracz nie przyjął zadania.
  • Złodzieje w kanałach noszą teraz te same zbroje, co bandyci na wyspie złodziei.
  • Podczas rozmowy z Jackiem postać gracza odwraca się teraz do drzwi zamiast do regału.
  • Naprawiono błąd przez, który jeśli NPC wyciągały broń dystansową podczas zapisywania i przeładowywania, to po prostu stały z bronią w rękach i nie reagowały w żaden sposób.
  • Naprawiono błąd, który dawał możliwość używania skakania lub biegu bokiem jako alternatywy dla skradania.
  • Postacie używając przedmiotów podczas dialogu, tymczasowo przerywają kontakt wzrokowy z rozmówcą, dzięki czemu nie będą już po prostu wkładać przedmiotów, takich jak jedzenie, do głowy.
  • Freeaim został zaktualizowany do najnowszej wersji.
  • Obliczanie obrażeń od trucizny odbywa się teraz w procentach.
  • Wartości ochrony przed bronią ciętą i obuchową są teraz identyczne dla wszystkich zbroi, hełmów i tarcz.
  • Menu zostało przerobione, jest znacznie bardziej przejrzyste.
  • Napisy otoczenia (tj. czerwone napisy wyświetlane w trakcie monologów i rozmów postaci w tle) zostały zmienione na pomarańczowe.
  • Przy pierwszym uruchomieniu gry wyświetla się teraz informacja, która wskazuje, gdzie można dostosować i dezaktywować nowe funkcje modyfikacji.
  • Nazwy towarzyszy są podświetlane na zielono.
  • Nieprzytomne i martwe postacie, skrzynie itp., które zawierają przedmioty do zebrania, są teraz oznaczone kolorem.
  • Dodano możliwość wyświetlania aktualnych wartości życia i many.
  • Wprowadzono czwarty poziom trudności.
  • Dodano pięć nowych osiągnięć do odblokowania.
  • Zintegrowano automatyczne zapisywanie (domyślnie jest wyłączone i można je włączyć i skonfigurować w ustawieniach moda).
  • Postacie, a także gracz, zakładają teraz kołczan wraz z bronią dystansową (można wyłączyć w ustawieniach moda).
  • Zmieniono rutyny dwóch myśliwych Franka i Joachima, którzy wcześniej przez cały dzień siedzieli na ławce w obozie i spali wieczorem.
  • Gracz może teraz zdobyć piracką zbroję, którą postać gracza nosi w intro.
  • Do niektórych postaci dodano kaptury i maski; gracz również może je zdobyć.
  • Łopata jest teraz używana podobnie jak miotła, grabie, lutnia itp.
  • Leroy nie zabawia już miasta portowego przez cały dzień, ale po każdym przemówieniu robi sobie dłuższą przerwę.
  • Niektórym postaciom przypisano nową rutynę, która pozwala im jeść na siedząco.
  • Pakiety skryptów LeGo i Ikarus zostały zaktualizowane do najnowszej wersji dla lepszej stabilności.
  • Wiele innych drobnych optymalizacji i ulepszeń skryptów.
  • Gra nie zawiesza się już, gdy NPC próbują czytać notatki podczas siedzenia.
  • Dodano wideo do alternatywnego zakończenia.
  • Szybki zapis i szybkie wczytywanie są teraz domyślnie włączone.

Świat gry:

  • Sieć ścieżek została częściowo przerobiona, dzięki czemu postacie rzadko mają teraz problemy z odnajdywaniem drogi i powinny zachowywać się mądrzej podczas biegania.
  • Króliki i szczury zostały dodane i rozprowadzone na Velen.
  • Niektóre groby można od teraz plądrować.
  • Część martwych można teraz splądrować.
  • Stworzono inne warianty trawy, zawierające kilka różnych kwiatów zamiast tylko mniszka lekarskiego.
  • Usunięto kolizję wszystkich sznurów wieszania prania.
  • Usunięto kolizję ze wszystkich dywanów.
  • Umieszczono kilka przedmiotów kolekcjonerskich w pubie miasta portowego, a także w pubie fortecy.
  • Pub w mieście portowym posiada więcej mebli, dzięki czemu nie wygląda już tak pusto.
  • Dodano stół warsztatowy z własną animacją, na którym pracuje łuczarz, a także gdzie można tworzyć bełty i strzały.
  • Kowal posiada stół warsztatowy z własną animacją.
  • Dla myśliwych dodano stanowisko do skórowania z własną animacją.
  • Wszystkie przedmioty użytkowe powinny mieć teraz widoczną nazwę, aby łatwiej je było rozpoznać.
  • Rożen do obracania może być używany do pieczenia różnych mięs.
  • Klucz znaleziony w ruinach faktycznie otwiera teraz skrzynię w pokoju.
  • Wiele innych drobnych optymalizacji, ulepszeń i poprawek błędów wprowadzonych do świata gry.

Dźwięki:

  • Głośność dźwięków jest teraz dopasowana do komfortowego poziomu, więc nic nie jest już zbyt ciche ani zbyt głośne.
  • Efekty dźwiękowe grzmotów i deszczu zostały zastąpione lepszymi dźwiękami.
  • Dźwięki przyjmowania, wykonywania i anulowania zadań oraz awansowania na wyższy poziom zostały zastąpione nowymi.
  • Efekt dźwiękowy fontann w twierdzy nie jest już tak głośny.
  • Zmniejszono zasięg efektów dźwiękowych wodospadu w fortecy, dzięki czemu nie są one tak głośne w Kuźni Tylera.

Modele i animacje:

  • Ubrania skazańca i górnicze spodnie otrzymały zupełnie nowe modele.
  • Poprawiono model ubioru skazańca.
  • Skórzany hełm i żelazny hełm otrzymały nowe modele.
  • Jajo ścierwojada otrzymało nowy model.
  • Wcześniejszy 'Nóż na wilki' nazywa się teraz 'Ostry nóż' i posiada nowy, ładniejszy model.
  • Model trawy mniszka lekarskiego został zastąpiony znacznie ładniejszą wersją.
  • Kocioł został naprawiony tak, że jego nazwa nie unosi się już przed kotłem, a także może być teraz używany ze wszystkich stron.
  • Animacja walki tarczą została całkowicie zmieniona i teraz dostosowuje się między innymi do aktualnej animacji walki.
  • Drwale mają teraz własną, bardziej pasującą animację, zamiast używać tej z kopania rudy.

Tekstury:

  • Kapelusz Morgana ma teraz odpowiednią teksturę.
  • Tekstury zbroi bandytów zostały zastąpione ciemniejszymi wersjami.
  • Tekstura rudy żelaza została zastąpiona, dzięki czemu nie wygląda już jak srebro.
  • Wszystkie ekrany ładowania i tło w menu głównym zostały zastąpione.

Zachowane zmiany względem wersji niemieckiej:

  • Czwarty poziom trudności - Koszmar, pozostaje w głównej mierze taki jak w poprzedniej polskiej wersji. Zmiany są wypisane przy wyborze poziomu. Pozostałe poziomy trudności, pozostały niezmienione.
  • Opis broni zawiera teraz informację na temat typu zadawanych obrażeń oraz długości broni. Ujednolicono też format wyświetlania informacji o przedmiocie.