Mod Pack
(Gothic III)Changelog z dnia 2022-11-30
Opis zmian:
Dodano modyfikacje z paczki modyfikacji Union.
Instalacja Content Moda oraz Quest Packa odbywa się za pomocą MDS'a.
Zmiany ogólne:
Miasta w Myrtanie otrzymały nowe zadania, dzięki którym przy wyzwoleniu dołączy do nas większa ilość towarzyszy.
Zmieniono dystrybucję reputacji w zadaniach dla orków, asasynów i buntowników.
Lago, Al Shedim i wykopaliska Mora Sul nie należą już do asasynów i mogą być wyzwolone bez konsekwencji w miastach.
Dodano cztery linie zadań związane z zabiciem Rhobara i Zubena. Bohater może wybrać dwie drogi do zabicia ich, pomóc frakcjom lub bezpośrednio jednemu z władców. (Tymczasowo usunięto ścieżkę koczowników)
Przerobiono wojnę Lee z orkami w Nordmarze. Jeśli posiadamy Powrót Generała Lee, to jego wątek rozpocznie się dopiero po zakończeniu wojny.
Po zniszczeniu artefaktów Adanosa przy portalu będzie czekał końcowy boss.
Dodano możliwość teleportacji dla większej ilości towarzyszy.
Dodano nowe kamienie teleportacyjne.
Dodano wymagania do używania kamieni druida.
Zmieniono trasę Kayora. Teraz poprawnie mija oazę Murita i handlarza wodą Kaffu bez wpadania pod tekstury.
Dodano kilka zadań dla złodziei.
Przerobiono większość aren.
Dodano nowe smoki.
Dodano kostury z obrażeniami magicznymi, a także przeciwników, którzy wymagają od nas ochrony przed energią
LTM:
Dodano wiele przedmiotów, a także zmieniono zawartość ciał niektórych pokonanych przeciwników.
Lee, Lares, Angar, Wilk i Vatras będą teraz w Ardei.
Przyjaciele bohatera znikną z Ardei po rozmowie z jednym z następujących NPC: Amul, Anog, Arakos, Denpok, Domenik, Finley, Garik, Gorok, Jens, Karlen, Mannig, Marik, Markus, Rovold, Sancho, Thorus, Xardas.
Kowal z Faring od teraz zawsze będzie sprzedawał orkowe halabardy.
Usunięto sztabki rudy z ciał Ismaila i Campa'y.
Usunięto księżycowe ostrze z ciała Felipe'a.
W celu odbudowy Gothy należy pozbyć się tamtejszego oddziału orków i zapłacić Seanowi 30,000 sztuk złota.
Gorn, Wenzel oraz Lars znajdują się teraz za zakluczonymi drzwiami.
Wenzel zgodzi się pomóc w wyzwoleniu Cape Dun dopiero po oddaniu mu miecza.
Lars uda się z nami do obozu Anoga dopiero po oddaniu mu topora.
Tom nosi teraz pancerz z LTM, dzięki czemu jego ciało nie będzie niewidzialne, jeśli gracz nie zainstalował Content Moda.
Wszystkie NPC, przedmioty i obiekty są takie, jak w najnowszej wersji LTM.
Dodano nowych NPC do wyzwolonych miast.
Nowe dialogi i questy z LTM.
Konsekwencje:
Przeniesiono wybór stopnia konsekwencji u Hamlara/Tristana, a także dodano wiele powiązań z LTM.
Poprawiono kilka błędów logicznych.
Powrót Generała Lee:
Dialogi i misje są teraz zgodne z wersją z LTM.
Poprawiono błędy.
Usunięto możliwość porzucenia głównej misji PGL u Lee.
SmeltingMod:
Dodano możliwość wymiany zardzewiałych broni na sztabki stali u każdego kowala w grze.
Dodano możliwość wytapiania stali oraz złota w kuźni.
Dodano materiały kuźnicze do asortymentu.
Dodano zadanie polegające na dostarczeniu do Ishtar sztabek złota.
XardasMod:
Przeniesiono quest Xardasa polegający na zabiciu Ur-Arasha.
Dodano nowe zwoje do asortymentu Xardasa.
Dodano możliwość uwarzenia rzadkich eliksirów przemiany po wykonaniu zadania dla Xardasa.
MoreTeleportationStones:
Nowe kamienie teleportacyjne:
Świątynia Mora Sul
Ruiny Mora Sul
Obóz Hurita
Oaza w Bakareshu
Chata druida Runaka
Obóz Anoga
Zamek Faring
Chata Pedara
Piec Klanu Młota.
Kamienie z LTM: Wioska Druida przy Monterze, Obóz Nefariusa.
TeleportNPCMod:
Dodano dodatkowe teleporty dla towarzyszy:
Diego, Gorn, Lester, Angar - wszystkie miejsca poza Vengardem, pałacem Zubena/Rhobara, sanktuarium Beliara/Innosa oraz Kuźnią Klanu Młota.
Milten - Wszystkie miejsca niekontrolowane przez orków/asasynów, aż do ich wyzwolenia.
Lee - Podczas wątku PGL i ConquestModa:
Jedynie pomiędzy miejscami w Nordmarze.
Po zabiciu Rhobara: tak jak w przypadku Miltena.
Paladyn Cruz - Podobnie jak w przypadku Miltena, jednak tylko w Varancie.
Paladyn Konrad - Podobnie jak w przypadku Miltena, jednak tylko w Myrtanie.
Paladyn Wenzel - Podobnie jak w przypadku Miltena, jednak tylko w Myrtanie.
Paladyn Oliver - Podobnie jak w przypadku Miltena, jednak tylko w Nordmarze.
Fridtjof - Podobnie jak w przypadku Miltena, jednak tylko w Nordmarze.
Dodano możliwość sklonowania kamieni teleportacyjnych za odpowiednią opłatą w dialogu z NPC:
Ur-Gosh - Miasta Myrtany/Varantu oraz inne miejsca, które nie są pod władaniem buntowników.
Karrypto - Obozy Buntowników, obozy druidów, Nordmar.
ConquestMod:
Dodano zadanie dla koczownika z obozu Nefariusa.
Nowe podboje: Obóz Ortegi, Obóz bandytów po drodze do Montery, Obóz bandytów na przełęczy Varantu, Obóz najemnika Ivana, Orkowy patrol obok Gothy, Obóz Anoga, Pierścień oblężenia Vengardu, Lago, Ruiny Al-Shedim, Wykopaliska Mora Sul.
Za zniszczenie obozów bandytów wzrasta reputacja u Orków.
Za głowy hersztów bandytów można odebrać nagrodę u najbliższego szefa najemników orków.
Za głowy przywódców buntowników można odebrać dodatkową nagrodę u Kana.
Marik zleca zniszczenie obozu bandytów przy Monterze. Pomogą w tym gladiatorzy z tutejszej areny.
Druid Torn zleca złapanie zbiegłego gońca.
Dodano zadanie związane z kamieniem jaszczura niedaleko Silden.
Dodano możliwość kradzieży klucza od Fabio i rozpoczęcie rewolucji wraz z Vatrasem.
Wenzel zleca oczyszczenie pierścienia oblężenia Vengardu wraz z paladynami. Pojawia się ono po pokonaniu go na arenie i przywróceniu mu magii.
Oddzielono zadanie ze złodziejami zboża od przyniesienia worków dla Sanforda.
Dodano możliwość oddania kamieni druidzkich Grokowi w zamian za reputacje, złoto i przedmioty.
Dodano zadanie związane z morderstwem Delazara.
Dodano linię zadań dążącą do obalenia Zubena.
Gońcy leśni pod przewodnictwem Torna pomogą w wyzwoleniu Geldern, jeśli posiadamy powyżej 75 reputacji u gońców leśnych.
Zmieniono ilość gońców leśnych w obozach.
Dodano małą linię zadań w Monterze, która przekona wszystkich tamtejszych niewolników na naszą stronę.
Anog pomoże w wyzwoleniu Silden, pod warunkiem wyzwolenia Nordmaru.
Do wyzwolenia Trelis należy wykonać zadanie Russela polegające na znalezieniu trzech ochotników. W wyjątkowych okolicznościach Thorus zgodzi się być 4 z nich.
Usunięto możliwość kupna przepisu na przemianę w smoka od Amula.
Usunięto możliwość sprzedaży kupcom artefaktów z ruin Al-Shedim.
Zmiany w reputacji:
Zniszczenie obozu koczowników w oazie Bakareshu 20 --> 10.
Brakujące punkty reputacji otrzymamy za: Zabicie Basira/Tufaila/Malira/Taklara/Yespasa/Asaru/Wutrasa/Kayora/Hurita, za uratowanie Ben Sali, kupienie amuletu Adanosa od Vaka, uzyskanie dostępu do świątyni Bakareshu/pałacu Gonzalesa oraz zostanie mistrzem areny w Mora Sul i Bakareshu.
Dodano możliwość nieskończonego kupna reputacji u asasynów w cenie 1 punkta za 50,000 sztuk złota.
Uzyskanie dostępu do górnych części miast orków zostanie nagrodzone reputacją u orków.
Zniszczenie Vengardu nie jest już koniecznie do otrzymania pancerza orka.
Dodano możliwość udania się z Kanem do Vengardu. Ilość orków w oblężeniu będzie zależna od ilości zabitych generałów pod barierą
Dodano możliwość usunięcia bariery po odbiciu Vengardu z Kanem.
Chris zleci zadanie zabicia topielców w pobliskiej jaskini.
Po zniszczeniu artefaktów Adanosa otrzymamy list rekomendacyjny od Xardasa, który znacznie zwiększy reputację u orków.
Dodano możliwość zrekrutowania Yespasa do odbicia Ben Erai.
Po odzyskaniu mocy przodków, oddziały Nordmarczyków zostaną wysłane do orkowych obozów (ich liczebność jest zależna od ilości wykonanych zadań w klanach). Lee zostanie naszym towarzyszem po odbiciu kopalni klanu rudy.
Dodano zadanie polegające na zabiciu druida Porgana. Kamień dzika jest możliwy do zdobycia bez zabijania patrolu, a naprawić go pomoże druid Runak.
Dodano zadania polegające na zabiciu Kayora i Wutrasa.
Zmieniono Demona z Gothy. Dodano w jego pobliże przeklętych magów.
NPC którzy nie są asasynami/najemnikami orków nie będą walczyć w rewolucji miast.
Po zakończeniu wszystkich zadań Zapoteka, wyzwie on Umbraka na pojedynek.
Dodano możliwość pozyskania przepisu na zabójcze bełty z LTM.
Niektórzy asasyni będą teraz nosić kusze.
Dodano możliwość zmobilizowania Thorusa i orków do zniszczenia Nemory.
Dodano możliwość zwerbowania orków do zniszczenia Reddock.
Po zniszczeniu artefaktów Adanosa, przy portalu pojawi się finalny boss, a pobliski las zostanie zapełniony przeciwnikami.
Dodano możliwość zwerbowania buntowników do odbicia Faring. Ich ilość będzie zależna od zadań wykonanych na ich korzyść.
Obrażenia które otrzymują NPC podczas bitew zostały zwiększone.
Cronos zleci bohaterowi zadanie pozbycia się nieumarłych kapłanów.
Runak zleci znalezienie kamieni druidzkich i zaoferuje zniszczenie ich w zamian za permanentne statystyki.
Jaskinie obok Ishtar zostały na nowo zagospodarowane.
Aby ukończyć zadanie Umbraka, należy zniszczyć cały obóz Anoga.
Dodano dodatkowe punkty reputacji za ukończenie zadań w Nordmarze.
Zwiększono nagrodę od Kurta za wyzwolenie Nordmaru: 100,000 sztuk złota, 1 czysta ruda lub miecz barbarzyńcy.
Zuben jest od teraz magiem, a nie wojownikiem.
Dodano nową królową pełzaczy.
Conquest_Arena:
Zmieniono większość aren w świecie gry.
Zmieniono walkę z Ashtonem w Monterze.
Na arenie w Silden trzeba pokonać wszystkich gladiatorów jednocześnie. Zmieniono uzbrojenie gladiatorów.
Na arenie w Geldern przed walką nalezy oddać swoje uzbrojenie. Zmieniono uzbrojenie gladiatorów.
Aby uzyskać dostęp do głównej areny w Faring, należy zwyciężyć na każdej arenie w świecie gry. Zmieniono uzbrojenie gladiatorów, a także dodano jedną nową walkę.
Ekwipunek Grubutza w Lago został zmieniony.
Zmieniono uzbrojenie i statystyki gladiatorów na arenie w Bakareshu. Zmieniono walkę z jednym z gladiatorów.
Zmieniono uzbrojenie i statystyki gladiatorów na arenie w Mora Sul oraz Ishtar.
Bohater zyska reputację u orków za zostanie mistrzem areny w miastach Myrtany.
Bohater zyska reputację u asasynów za zostanie mistrzem areny w Mora Sul i Ishtar.
Conquest_ThiefQuestsMod:
Nowe specjalne kradzieże:
Thorus
Anog
Kamak
Gonzalez
Eusebio
Nemrok
Tjalf
Rhobar
Xardas
Zuben.
Dodano zadanie związane z Laresem w Faring.
Dodano możliwość kradzieży towarów od Anoga, co pozwoli na zakończenie zadania dla dwóch frakcji.
Dodano zadania polegające na złupieniu skarbców w Ishtar i Faring.
Skarbce w Geldern oraz Trelis zostały zamknięte, a pobliscy orkowie staną się agresywni, jeśli do nich wejdziemy.
Dodano zadanie polegające na obrabowaniu skarbca w Bakareshu.
Dodano zadanie kierujące do skrzyni alchemika w Ben Erai.
Skrzynie Rhobara, Zubena i Xardasa zawierają teraz ich pancerze. Klucze można pozyskać poprzez specjalną kradzież kieszonkową lub zabrać z ich ciał
Dodano pałkę złodzieja znaną z LTM. Jej wymagania i działanie zostały zmienione.
Po ukończeniu znacznej większości złodziejskich zleceń Lares wręczy bohaterowi mistrzowski wytrych, który pozwoli mu na beztroskie otwarcie prawie wszystkich skrzyń w grze.
Lista zleceń liczących się do powyższej nagrody: Wszystkie zadania z linii związanej ze skrzynią Euzebio, skrzynia Zubena, Rhobara, Xardasa, skarbce Bakareshu, Ishtar, Trelis i Faring, zadania Laresa, skrzynia Tjalfa, puchary duszy, Farmy Trelis, amulet Kamaka, hełm pierwszego paladyna, pierścienie alchemików, złote kielichy z Cape Dun i skrzynia alchemika Esiela.
Dodano NPC, który sprzedaje zwoje Snu, Mgły, Otwierania zamków i mikstury przemiany w chrząszcza w nieograniczonych ilościach, lecz po zwiększonej cenie.
Conquest_Swords&Dragons:
Dodano 5 nowych smoków: Ognistego, lodowego, bagiennego, kamiennego i burzowego. Każdy z nich ma unikalny wygląd, statystyki, a także zwiększony rozmiar.
Usunięto dwa smoki znad Geldern, a także jednego niedaleko Ishtar.
Zmieniono łupy ze smoków. Będzie z nich wypadać tylko jedna fiolka krwi, a także jeden typ łusek. Nie pozyskamy już w ten sposób smoczych jaj. Większe smoki zostawią po sobie dwa razy więcej trofeów.
Smocze jaja są możliwe do znalezienia jedynie w gniazdach, które znajdują się nieopodal większych smoków.
Dodano NPC łowcę smoków, który sprzeda nam schematy i ekwipunek związany właśnie z jego frakcją. Mikstura Embarla Firgasto została zamieniona na eliksir ze smoczych jaj, którego recepturę sprzeda właśnie ten NPC.
Kowal Pedar otrzymał zadanie, które umożliwia zdobycie jednego z najpotężniejszych mieczy w grze.
Dodano zadanie u Xardasa, który pozwala zmienić Moc Przodków w najsilniejszą broń w grze, pod warunkiem oddania mu ognistych pucharów.
Szpon Beliara jest możliwy do znalezienia w jednej ze skrzyń w świątyni w Bakareshu. Po ukończeniu związanego z nim zadania, otrzymamy wzmocnioną wersję tego przeklętego miecza.
Conquest_MagicStaffs:
Wrodzy magowie otrzymali kostury zależne od ich profesji. Obrażenia są bardziej zróżnicowane, przez co bohater zmuszony będzie do korzystania z większej ilości odporności.
Ognisty i burzowy kostur są umieszczone w świecie gry.
Lodowy kostur uzyskamy po ukończeniu zadania Myxira związanego z Al Shedim.
Burzowy kostur nieumarłego kapłana jest w posiadaniu kapłana Yugula.
Orkowy kostur burzy może zostać zdobyty tylko podczas wątku wielkiej areny w Faring.