Mod Pack
(Gothic III)Changelog z dnia 2023-09-08
Opis zmian:
Aktualizacja zmienia balans dla broni do walki wręcz oraz broni dystansowej. Autorzy modyfikacji pochylili się także nad ekonomią w paczce.
Pirate Dream:
Poprawione pewne błędy gramatyczne (dzięki OgnevRoman) (zmiany dotyczą wersji rosyjskiej)
Balance Ultimate:
Złodzieje w Myrtanie sprzedają ogłuszające strzały.
Sean w Okarze sprzedaje receptury na ogłuszające, ogniste i trujące strzały.
Złote strzały oraz strzały z rudy teraz są tworzone w kuźni i wymagają umiejętności "Kucie broni z rudy".
Ismael w Mora Sul sprzedaje recepturę na złote strzały.
Kowale w Nordmarze sprzedają receptury na złote strzały oraz strzały z rudy.
Cronos nie sprzedaje już receptury na złote strzały.
Merdarion nie sprzedaje już receptur na złote strzały oraz strzały z rudy.
Delazar nie sprzedaje już receptur na złote strzały oraz strzały z rudy.
Obrażenia bełta myśliwskiego są takie same jak strzały myśliwskiej - 35. Zmieniono typ obrażeń na "obrażenia od strzał".
Obrażenia bełta ogłuszającego są takie same jak strzały ogłuszającej - 20.
Ostry bełt: obrażenia zmniejszone z 80 pkt. do 60 pkt.
Tworzenie ostrych bełtów wymaga teraz 6 szt. żelaznej rudy, zamiast 4 szt., oraz wymaga umiejętności "Kucie broni z czystej magicznej rudy".
Strzały z rudy: obrażenia zwiększone z 140 pkt. do 260 pkt.
Bełty z rudy: obrażenia zwiększone z 280 pkt. do 340 pkt.
Złote strzały: obrażenia zwiększone z 90 pkt. do 115 pkt.
Złote bełty: obrażenia zmniejszone z 180 pkt. do 150 pkt.
Wyszczerbiona strzała: obrażenia zmniejszone z 115 pkt. do 95 pkt.
Ogniste bełty: obrażenia zmniejszone z 95 pkt. do 90 pkt.
Ogniste strzały: obrażenia zwiększone z 50 pkt. do 70 pkt.
Bełty asasyna: obrażenia zmniejszone z 1100 pkt. do 360 pkt.
Magiczne bełty oraz magiczne strzały nie wymagają już umiejętności "Magiczna broń", lecz wymagają umiejętności Wyrób wybuchowych pocisków.
Przy tworzeniu magicznych bełtów oraz strzał teraz zużywa się o 2 szt. mniej rudy.
Przeklęte strzały i bełty wymagają umiejętności "Wyrób ognistych pocisków".
Lodowe bełty wykuwane są w ilości 24 sztuki, a nie 20.
Trujące i zakażone strzały: obrażenia zwiększone z 70 pkt. do 110 pkt.
Obrażenia magicznych bełtów zmniejszone z 480 pkt. do 300 pkt.
Przy recepturze tworzone są 8 magicznych bełtów, a nie 10.
Zużycie magicznej rudy przy tworzeniu magicznych bełtów zmniejszone z 4 szt. do 2 szt.
Obrażenia magicznych strzał zwiększone z 240 pkt. do 300 pkt.
Przy recepturze tworzone są 8 magicznych strzał, a nie 12.
Zużycie magicznej rudy przy tworzeniu magicznych strzał zmniejszone z 4 szt. do 2 szt.
Cena stalowego pręta ponownie zwiększona z 112 szt. złota do 380 szt. złota.
Cena rudy żelaza ponownie zwiększona z 9 szt. złota do 30 szt. złota.
Długi miecz: zużycie rudy zmniejszone z 5 szt. do 1 szt., zużycie żelaznej rudy zmniejszone z 10 szt. do 8 szt. przy tworzeniu.
Własnoręcznie wykuty miecz dwuręczny teraz kosztuje 2000 złota.
Przywoływacz burz: wymaganie siły zmniejszone z 300 pkt. do 270 pkt.
Przywoływacz burz: obrażenia zmniejszone z 295 pkt. do 265 pkt.
Przywoływacz burz: cena zmniejszona z 31100 złota do 11600 złota.
Miecz dwuręczny z rudy: wymaganie siły zwiększone z 270 pkt. do 300 pkt.
Miecz dwuręczny z rudy: obrażenia zwiększone z 280 pkt. do 310 pkt.
Miecz dwuręczny z rudy: cena zwiększona z 16600 szt. do 31100 szt.
Miecz dwuręczny z rudy: zużycie sztabki przy tworzeniu zmniejszone z 2 szt. do 1 szt.
Miecz dwuręczny z rudy: receptura teraz wymaga 10 szt. magicznej rudy.
Miecz dwuręczny z rudy: receptura teraz wymaga 1 szt. stalowego prętu.
Święty kat już nie wymaga rudy przy tworzeniu.
Katana: cena zwiększona z 6600 złota do 7600 złota.
Miecz mistrzowski: cena zwiększona z 13600 złota do 29400 złota.
Miecz mistrzowski: zużycie katan do kucia zmniejszone z 2 szt. do 1 szt.
Moc przodków: zużycie sztabki czystej magicznej rudy zmniejszone z 2 szt. do 1 szt.
Miecz Samuela: wymaganie siły zmniejszone z 310 pkt. do 250 pkt.
Miecz Samuela: obrażenia zmniejszone z 230 pkt. do 175 pkt.
Miecz Samuela: bonusowa ochrona przed cięciem, ciosami i strzałami zmniejszona z 10 pkt. do 5 pkt.
Miecz Samuela: cena zmniejszona z 16000 złota do 8600 złota.
Miecz Nordmarczyka: wymaganie siły zwiększone z 250 pkt. do 310 pkt.
Miecz Nordmarczyka: obrażenia zwiększone z 200 pkt. do 260 pkt.
Miecz Nordmarczyka: dodany bonus HP 60 pkt. i SP 60 pkt.
Miecz Nordmarczyka: cena zwiększona z 8600 złota do 24800 złota.
Miecz Mrocznego Maga teraz, zamiast sztabki magicznej rudy, do kucia wymaga zakrzywiony miecz.
Miecz Mrocznego Maga teraz do tworzenia wymaga 2 szt. magicznej rudy.
Miecz Mrocznego Maga teraz do tworzenia wymaga zwoju rozładowania błyskawicy zamiast 5 szt. - 3 szt.
Miecz Ząb Smoka teraz zamiast 270 siły wymaga 270 zręczności.
Miecz Ząb Smoka daje bonus ochrony przed ogniem 20 pkt.
Miecz Smocza burza: bonusy ochrony przed cięciem i ciosami zastąpione 20 pkt. ochrony przed ogniem i 20 pkt. ochrony przed zimnem.
Miecz Zabójcy smoków: bonusy ochrony przed cięciem i ciosami zastąpione 20 pkt. ochrony przed ogniem i 20 pkt. ochrony przed zimnem.
Miecz El Bastardo: cena zwiększona z 11000 złota do 26000 złota.
Optymalizacja receptur mieczy zabójcy smoków z moda CNQ Dragons, tak aby zasoby były nieopłacalne do sprzedaży, ale opłacalne do tworzenia z nich mieczy.
Rubinowe ostrze: w recepturze kucia sztabki magicznej rudy została zastąpiona stalowym prętem.
Rubinowe ostrze: do receptury kucia dodano 6 szt. magicznej rudy.
Miecz żywiołów: dodano alternatywną recepturę kucia, dostępną u maga Aidana w klasztorze.
Receptura miecza żywiołów została przekształcona i różni się od QuestPackowej poprzez wymagane zasoby: mikstura żywiołów i pieśń żywiołów już nie są wymagane, a konieczne są 2 szt. serca lodowego golema, 2 szt. serca ognistego golema, 2 szt. serca kamiennego golema i sztabka magicznej rudy.
Dodane nazwy i opisy dla Kuszy Gorna, lagi przywołanego goblina oraz kostura przywołanego żniwiarza.
Druid Porgan i wędrowiec Arakos zmienili frakcję z buntowników na koczowników.
Balance Ultimate For Immersive World:
Kucie bełtów asasyna przeniesione na warsztat, dodana możliwość ostrzenia tych bełtów po ich stworzeniu.
Kucie strzał asasyna przeniesione na warsztat, dodana możliwość ostrzenia tych strzał po ich stworzeniu.
Rozkładanie strzał na drewno przeniesione na warsztat; oprócz drewna, co 100 strzał pozwala odzyskać 1 stalowy pręt.
Inne:
Zintegrowane tłumaczenie wersji 1.11 na język polski.