Mod Pack
(Gothic III)Changelog z dnia 2023-08-07
Opis zmian:
Liczne zmiany w balansie, nowe czary, nowe frakcje. I wiele więcej...
Zmiany i poprawki:
Osiągnięcia z Questpacka zostały przeniesione do osobnej modyfikacji "QP Mini Quests".
Naprawiono mechanikę zdobywania niektórych osiągnięć z Questpacka.
Główna ścieżka dźwiękowa w menu została oddzielony od moda "Smart Music Mod" do osobnej modyfikacji "Smart Music Menu".
Dodano zaktualizowaną teksturę Rozpruwacza do modyfikacji "Smart Monster Skins"
Naprawiono błąd z lodowym golemem z LTM pojawiającym się na pustyni.
Naprawiono błąd w modyfikacji "PGL" powodujący znikanie Laresa podczas teleportacji do Vengardu.
Naprawiono błąd powodujący brak łupów z mobów z moda Arcania Risen Pack.
Naprawiono błąd, w wyniku którego kości szkieletów nie wypadały.
Naprawiono błąd, który powodował, że do wytwarzania strzał z magicznej rudy potrzebna była ruda żelaza zamiast magicznej rudy.
Naprawiono błąd, który powodował, że Yorick nie dawał przepisu na kuszę w zamian za miecz.
Nowe mody:
Dodano modyfikację "Immersive World".
Dodano modyfikację "Arcania/Risen Model Pack".
Dodano modyfikację "ICS Classic Camera".
Dodano modyfikację "Pirate Dream".
Dodano modyfikację "Better Sound Effects".
Dodano modyfikację "TameAnimals".
Dodano modyfikację "Magic no God to be chosen".
Dodano modyfikację "CNQZildenMod".
Dodano modyfikację "World Texture Mix".
Wszystkie NPC z moda LTM zostały przeniesione do osobnej modyfikacji "LTM NPC".
QuestFix:
Naprawiono błąd, który powodował, że Harek dołączał do gracza po uwolnieniu Capa Dun.
Harek może teraz zostać zabrany do Jensa, jeśli najpierw zabierzesz go do Gamala, a następnie uwolnisz Cape Dun.
LTM Smelting:
Naprawiono błąd związany z niemożnością zakończenia zadania "W Okarze potrzebują więcej ludzi".
LTM:
Naprawiono błąd przerywający łańcuch zadań myśliwego Georgea.
Conquest:
Dodano kupca Goblina w spalonej chacie obok Ardei.
Naprawiono błąd związany z Aldo, w wyniku którego mógł on otrzymać urny Strażników Umarłych z zainstalowanym LTM.
Zmiany w zadaniu "W skórze jaszczurki".
Naprawiono błąd związany z frakcją Xardasa. Jest on teraz Nordmardczykiem.
Thorald udaje się teraz prosto do wejścia do kopalni. Po odbiciu kopalni sojusznicy udają się do domu Tjalfa zamiast wracać do wejścia do kopalni.
Iomar jest teraz neutralny.
Zmiana w zadaniu, odliczanie czasu rozpoczyna się po dialogu z Ashtonem, a nie podczas przyjmowania zadania od Marika.
Naprawiono błąd, który powodował, że najemnicy pozostawali towarzyszami na zawsze po oczyszczeniu obozu bandytów i zapłaceniu im złota.
Dodano przepis na popiół ze szponów piaskowego gargulca do sprzedaży Ur Gosh. Dodano trzy piaskowe gargulce w ruinach Mora Sul.
Zmieniono ciąg zadań, aby obalić Zubena z pomocą Asasynów.
Dodano zadania Kayora polegające na zdobyciu orkowych wykopalisk Mora Sul i oazy Murata.
Dodano nowe cutscenki w zakończeniu jeśli Thorus przeszedł na stronę Rebeliantów.
Dodano 2 unikalnych orków do rezydencji Kana, z którymi można wchodzić w interakcje, jeśli gracz zdobędzie 75 punktów reputacji orków.
Dodano frakcję Najeźdźców. Możesz teraz rozmawiać z większością pustynnych Najeźdźców i otrzymywać od nich zadania. Możesz wraz z nimi zdobyć wszystkie miasta Varantu, w tym Ishtar.
Dodano możliwość przejęcia Ben Erai z pomocą Hurita, jeśli gracz przyprowadził do niego Vatrasa.
Koczownicy przybywają teraz do miast przejętych od Asasynów tylko wtedy, gdy brali udział w bitwie, a ich przywódca przeżył (wyjątek: Lago i Ben Sala). Jeśli gracz zdobędzie miasto z Najeźdźcami, to oni przyjdą do miasta, a nie Koczownicy.
Jeśli gracz zabije Shakyora przed odbiciem Lago przez Koczowników, miasto zostanie zasiedlone przez Najeźdźców (bez postaci z LTM).
Dodano zadania u strażników Kaffu.
Po śmierci Murata możesz zabrać jego tancerki. Tancerki mogą zostać zabrane do Koczowników.
Dodano możliwość uwolnienia gladiatora Anktosa z areny Mora Sul.
Dodano nowy typ Asasynów - opancerzonych Asasynów.
Za ukończenie zadania polegającego na zabiciu prychających stworzeń przy Nemorze otrzymuje się przepis na "Schab po myśliwsku".
Zmieniono część pulpitów alchemicznych i dodano 1 nowy.
Zmieniono warunki filmików końcowych. Dodano nowe.
Zmieniono ostatecznego bossa w zakończeniu Xardasa.
Renwik daje +1 do alchemii za przyniesienie szczawiu królewskiego.
Usunięto zwierzęta w pobliżu jednego z obozów orków w Nordmarze.
Usunięto ogra w pobliżu Ur Arasha.
Naprawiono błąd z dużym toporem szkieletu w grobowcu Akashy.
Akasha został magiem.
Naprawiono błąd związany z hełmem Ejnara.
Naprawiono błąd, który powodował, że Delazar przedwcześnie dawał zadanie "Wróg ludu".
Dodano kolejną królową pełzaczy.
Jaja pełzaczy można teraz znaleźć tylko w pobliżu królowych pełzaczy.
Zmniejszono poziom poległych Asasynów pojawiających się podczas otwierania świątyni w Mora Sul.
Naprawiono błąd polegający na tym, że zwłoki ognistego golema z LTM nie znikały.
Dodano złoto do ekwipunku handlowego kowala z górnej dzielnicy Faring.
Mort nie zawiesza się już w obozie orków w drodze do Klanu Ognia.
Naprawiono błędy z lwicami Aldo.
Ur-Gosh sprzedaje teraz przepis na popiół ze szponów piaskowego gargulca poprzez dialog.
Orkowie zabijają teraz gońców po śmierci Porgana, nawet jeśli gracz zabrał im wcześniej kamień druida.
Dodano skrypt z Konsekwencji, w którym gracz był atakowany przez wszystkich drwali, gdy próbował zabrać jednego z nich jako niewolnika.
Dodano skrypt z Konsekwencji, w którym Lester udawał się do Lago po tym, jak gracz znalazł Szatę Adanosa.
Naprawiono błąd, który powodował, że koczownicy nie atakowali Suguta.
Naprawiono błąd, który powodował, że Agtalook nie zabierał sfatygowanych kamiennych tablic.
Rufus i Cole dołączają teraz do enklaw rebeliantów po wykonaniu zadań, aby ich eskortować.
Przeklęci Magowie Ognia pojawiają się teraz po usunięciu bariery nad Vengardem, gdy grasz po stronie orków, zamiast zwykłych przeklętych kapłanów.
Po wyzwoleniu Lago niewolnicy z kopalni trafiają do Hurita.
Naprawiono błąd związany z uzyskaniem cutscenki po uwolnieniu Varantu od Asasynów.
Zwiększono liczbę pełzaczy atakujących górników z klanu Młota.
Teraz w przypadku skór dla Jensgara gracz otrzymuje "Wilczy Rozpruwacz".
Hasul, opiekun skarbca Bakareshu, skupuje teraz klejnoty.
Od Hasula można kupić sztabki złota.
Riordian atakuje teraz Taklara na drodze do Asaru, jeśli gracz spowoduje ich spotkanie.
Naprawiono błąd z paladynami w świątyni w Vengardzie, gdy gra się po stronie orków.
Podczas wykonywania zadania "Zgoda wytapiaczy rudy" kowale są natychmiast teleportowani na swoje pozycje, zamiast iść tam na piechotę.
Teraz, jeśli przywódca niewolników w wykopaliskach świątyni Mora Sul zginie, można przeprowadzić atak z Kayorem bez wsparcia niewolników.
Naprawiono błąd, który powodował, że tancerki nie były oddawane Gonzalezowi, jeśli gracz odebrał je Muratowi siłą.
Naprawiono inne błędy.
ThiefQuests:
Dodano możliwość okradnięcia Vatrasa.
Dodano możliwość rzucenia zaklęcia amnezji na Mirzo i Hamila oraz kontynuowania handlu z nimi po wydaniu ich orkom.
Ukryte skrzynie z LTM można teraz otwierać za pomocą uniwersalnego wytrycha.
Naprawiono błąd, który powodował, że Mirzo nadal nie handlował z graczem po rzuceniu amnezji.
Dodano możliwość kradzieży kieszonkowej na przywódcy patrolu orków w pobliżu druida Porgana (Zniszczony kamień druidów).
Dodano kradzież kieszonkową na Ballocku (receptura Ballocka).
Doświadczenie za specjalne kradzieże kieszonkowe jest teraz poprawnie przyznawane.
Dragons:
Nowa tekstura bagiennego smoka.
Czerwony pieprz został usunięta ze sprzedaży u Ingolfa. Teraz trzeba go znaleźć w świecie gry.
Dodano dwuręczny miecz "Smocza Burza".
Naprawiono błąd związany z kością śnieżnego trolla.
Zabicie pięciu śnieżnych trolli daje +1 premię do siły.
Naprawiono błąd związany z brakiem złota w ekwipunku handlowym Ingolfa.
Zmniejszono liczbę ognistych golemów w skarbcu ognistego smoka.
Arenas:
Teraz zadanie nie kończy się niepowodzeniem po pokonaniu Mufassy na arenie w Bakareshu.
"Szlachecki miecz" jest nagrodą za ukończenie areny w Cape Dun.
Zwiększono ilość reputacji otrzymywanej za zadania w Geldern.
Enclaves
Dodano nowe enklawy w postaci miast przejętych przez Koczowników i Najeźdźców.
Main:
Naprawiono błąd, który powodował, że Lares był atakowany w innych miastach po wyzwoleniu Geldern.
Nie potrzebujesz już talentu "Zęby, szpony i rogi", aby wydobywać serca golemów, serca demonów, serca smoków i smoczą krew.
Naprawiono błąd, który powodował, że Cliff mógł usłyszeć "Jesteś wolny" po zabraniu go do Reddock i zniszczeniu orków na farmie.
Leadership:
Naprawiono kilka błędów, które powodowały, że można było zabrać dodatkowego towarzysza do grupy lub stracić miejsce na towarzysza.
Naprawiono błąd, który powodował, że punkty nauki nie były odbierane za naukę umiejętności.
Umiejętność została dodana do zakładki "Umiejętności".
Teleport NPC:
Dodano kamienie teleportacyjne do jaskini Asaru i obozu ogrów.
Teleportation Stones:
Dodano kamienie teleportacyjne do jaskini Asaru i obozu ogrów.
MagicWeapons:
Schematy są używane do tworzenia broni zadających obrażenia fizyczne zamiast magicznych. Dźgnięcie NPC ogłuszy ich.
Ur-Gosh sprzedaje teraz laskę z ostrzem i przepisy na jej magiczne odmiany poprzez dialog.
CNQZildenMod:
Zwiększono obrażenia zadawane przez Demoniczny łuk do 380 pkt.
Pierścień rycerza daje teraz +20 do siły.
Zbroja Łowcy Smoków wymaga teraz zręczności.
Zmniejszono ilość zdrowia Trompoka, bohatera areny w Silden.
Balance Ultimate:
Zaimplementowano kompatybilność z modem "Arcania/Risen Model Pack"
Zaimplementowano kompatybilność z modem "Immersive World" poprzez mod "Balance Ultimate For Immersive World".
Handel:
Teraz możesz kupić drewno, które jest sprzedawane od drwali z całego świata. Z drewna można zrobić strzały i bełty. W przyszłości będzie można wytwarzać łuki, kusze i tarcze.
Wszyscy handlarze myśliwi kupują skóry po wyższej cenie.
Wszyscy złodzieje handlarze kupują biżuterię po wyższej cenie.
Koczownicy handlują dopiero po spełnieniu warunków i zadań związanych z ich obszarem. Przykładowo Hurit rozpocznie handel dopiero po pomocy bohatera w odbiciu oazy.
Koczownicy otrzymali nowy ekwipunek handlowy.
Wzrosła liczba kupców NPC, każdy klan Koczowników ma teraz handlarza myśliwego i kupca-wojownika, a Magowie Wody sprzedają alchemiczne i magiczne przedmioty.
Wszystkie włócznie w grze można znaleźć u handlarzy myśliwych Koczowników. Kostury bojowe można kupić u handlarzy wojowników.
Ateras z klanu Sinikara posiada na sprzedaż nowy kostur bojowy oraz schemat na jego mocniejszą wersję, tworzoną na bazie kostura sędziego.
Do sprzedaży na całym świecie trafiły przepisy na nową amunicję do łuków i kusz, w tym magiczną. Ponad 30 rodzajów.
Magia:
Dodano 9 nowych zaklęć, po 3 dla każdej grupy magii:
Magia dominacji: "Burza ognista", "Przywołanie ognistego golema", "Szybkie leczenie".
Magia przemiany: "Bryła lodu", "Przywołanie szamana goblinów", "Przywołanie ogra".
Magia przywołania: "Tchnienie śmierci", "Piorun kulisty", "Przywołanie mrocznego żniwiarza".
Zaklęcia: "Kula ognia", "Lodowa lanca", "Błyskawica" otrzymały mniejsze wymagania do nauki, oryginalne 50 prastarej wiedzy. A także ich obrażenia stały się większe, a zużycie many niższe.
Wszystkie zaklęcia zostały zmienione, ostatnie zaklęcia mają mniejsze obrażenia i wyższy koszt many.
Wzmocniono zaklęcie "Armia ciemności": obrażenia szkieletów zwiększone o 30%.
Przywołany goblin i szkielet zostały osłabione. Szkielet otrzymał nowy łuk i nowy miecz dwuręczny.
Teraz w grze jest mniej darmowych punktów prastarej wiedzy, otrzymywanych bez wydawania punktów nauki:
Liczba kamiennych tablic w sprzedaży zmniejszyła się o 13 sztuk.
Księga Aidana zamiast 12 punktów prastarej wiedzy daje 12 punktów alchemii.
Oczy duszy zamiast 1 punktu prastarej wiedzy zwiększają manę o 2 punkty.
Zwoje magii ataku i przywołania zużywają teraz mniej many niż wyuczone zaklęcia.
Magia przemiany:
Zużycie many przez druidzkie kamienie zostało zwiększone i zależy teraz od siły przemiany: im jest ona silniejsza, tym więcej many wymaga.
Zużycie many przez druidzkie kamienie zmniejsza się po opanowaniu umiejętności "Druida" i "Maga Wody".
Umiejętność "Druid" zwiększa moc druidzkich kamieni o 30% i zmniejsza zużycie many o 30%.
Umiejętność "Mag Wody", jeśli gracz nauczył się "Druida", zwiększa moc druidzkich kamieni o 30% i zmniejsza zużycie many o 30%.
Mikstury przemiany posiadają domyślną siłę, umiejętności nie wpływają na moc przemiany.
Umiejętności:
Umiejętności złodziejskie nie wymagają teraz zwiększania zdolności myśliwskich. Powróciły poprzednie limity nauki, na przykład umiejętność "Mistrz złodziejstwa" wymaga do nauki 100 zdolności złodziejskich.
"Odporność na truciznę" i "Odporność na choroby" mają niższe wymagania dotyczące alchemii, które wynosiły 70 punktów, a teraz 35 punktów.
Umiejętność wzmocnienia pancerza wymaga tylko 50 zdolności kowalskich.
Wymagania dotyczące umiejętności alchemicznych zostały zmniejszone, ale wraz z tym pojawiły się dodatkowe wymagania dotyczące znajomości alchemii dla niektórych mikstur i amunicji.
Umiejętność "Myśliwy" - nie wymaga już umiejętności "Cichy łowca", powód: Umiejętność "Cichy łowca" nie działa i nie ma wpływu na rozgrywkę, ten talent jest bezużyteczny.
Umiejętność "Walka mieczem" - zwiększono koszt z 5 PN za drugi poziom i 10 PN za trzeci poziom na 10 PN za drugi poziom i 15 PN za trzeci poziom, podobnie jak w przypadku innych umiejętności bojowych w grze.
Umiejętność "Parowanie tarczą" - zmniejszono cenę treningu z 10 PN do 5 PN.
Umiejętność "Parowanie tarczą" - zmniejszono wymagania dotyczące treningu umiejętności, z 200 Wytrzymałości i 250 Energi życiowej, do 170 Wytrzymałości i 220 Energi życiowej.
Umiejętność "Silne parowanie tarczą" - zwiększono cenę treningu z 15 PN do 20 PN.
Umiejętność "Ciężka kusza" - zmniejszono cenę treningu z 10 PN do 5 PN.
Umiejętność "Mistrz strzelectwa" - zwiększono cenę treningu z 20 PN do 25 PN.
Nauka u nauczycieli:
Druid Porgan będzie nas nauczał dopiero po wykonaniu przywróceniu utraconej mocy druidzkiego kamienia rozpruwacza.
Saturas będzie nas nauczał dopiero po tym, jak bohater odnajdzie wszystkie klucze do świątyni Al Shedim.
Vatras będzie nas nauczał magii i prastarej wiedzy na samym początku gry, w wiosce rybackiej niedaleko Ardei.
Broń:
Kuszy bojowej nie można już kupić od kupców, można ją zdobyć tylko z ciężkiej skrzyni.
Wszystkie początkowe tarcze, których noszenie nie wymagało umiejętności, wymagają teraz "Parowania tarczą".
Liczne zmiany w wymaganiach, obrażeniach i premiach dla wielu oryginalnych i broni z modyfikacji.
Na przykład rubinowe ostrze nie daje już umiejętności "Lepsza walka mieczem", tylko "Mistrz walki mieczem", jego wymagania dotyczące użycia wynosiły 165 siły zmieniły się na 230 siły, obrażenia wynosiły 95 i zmienił się na się 155.
Magiczne kostury zyskały większy bonus do many.
Dostosowano obrażenia i bonusy kosturów bojowych.
Laska wojownika ma teraz animację noszenia w lewej ręce i skaluje się z umiejętnościami walki kosturem.
Dostosowano obrażenia zadawane przez kusze. Kusze zadają większe obrażenia ludziom niż łuki i takie same obrażenia zwierzętom jak łuki. Dotyczy podstawowej amunicji.
Strzały zadają teraz większe obrażenia niż wcześniej.
Amunicja do kuszy zadaje średnio 1,5-2 razy większe obrażenia niż amunicja do łuku, w zależności od sposobu jej wytworzenia.
Zużycie składników przy produkcji bełtów jest wyższe niż w przypadku strzał.
Cena bełtów jest wyższa niż cena strzał.
Miecze jednoręczne wymagające zdolności myśliwskich nie zadają już większych obrażeń niż miecze wymagające siły.
Dostosowano obrażenia zadawane przez magiczne miecze jednoręczne i dodano bonusy do many.
Włócznie i halabardy, które wcześniej wymagały zarówno siły, jak i zdolności myśliwskich, teraz wymagają jedynie zdolności myśliwskich.
Bronie i tarcze nie wymagają już umiejętności "Paladyn".
Zmieniono efekt przeklętych strzał i bełtów.
Zbroje i szaty:
Niektóre szaty magów są teraz sprzedawane u magów reprezentujących następujące szkoły: Karrypto, Sigmor, Delazar, Myxir.
Szaty Koczowników i magów zostały wzmocnione pod względem obrony przed obrażeniami fizycznymi. Wprowadzono także ogólne zmiany w balansie.
Przepis na hełm łowcy smoków jest tańszy.
Ciężki pancerz Nordmarczyka nie wymaga już umiejętności "Zabójca Orków".
Elitarny pancerz Asasyna nie wymaga już umiejętności "Morderstwo".
Przepis na zbroję Myrtańczyka z rudy jest teraz dostępny na sprzedaż u Stejnara z klanu Młota, a jego cena została obniżona z 60 tyś. sztuk złota do 10 tyś.
Najlepsze szaty każdej ze szkół magii kosztują 180 000 złota.
Szata Potęgi Innosa jest teraz dostępna na sprzedaż u Karrypto.
Pancerze milicji wydane w Reddock zamiast uszkodzonych pancerzy mają teraz mniejszą ochronę niż wcześniej.
Zbroja Morr Thoreka wymaga teraz podczas wytwarzania skór bizonów.
Ekonomia:
Ceny wszystkich zwojów zostały obniżone.
Ceny wszystkich mikstur przemiany zostały obniżone.
Obniżone ceny przedmiotów z moda Conquest.
Kupno gotowego przedmiotu jest teraz 2 razy droższe niż kupno składników i umiejętności (zaimplementowano w celu wytwarzania amunicji, wytapiania stali i sztabek rudy).
Cena rudy żelaza i surowej stali została obniżona 4-krotnie.
Cena magicznej rudy wynosi teraz 500 sztuk złota za 1 sztukę.
Cena bełtu z rudy wynosi teraz 12 000 złota.
Mikstury stałe i zioła:
Zioła "Ognista jagoda", "Ziele pancerza" i "Ziele królewskie" dają teraz premię w wysokości 4 punktów atrybutu zamiast 3 punktów.
Mikstury zwiększające atrybuty w oryginale i we wszystkich modyfikacjach, które używają tych ziół w swoich przepisach zwiększają atrybuty o dodatkowe 4 punkty.
Mikstura Embarla Firgasto wymaga tylko 5 smoczych jaj.
Artefakty:
Artefakty ze skrzyń z moda LTM nie mają już wymagań dotyczących użycia. (Premie zostały nieznacznie skorygowane)
Oryginalne amulety uzyskane starych skrzyń zyskały na znaczeniu, a premie zostały wzmocnione.
Nagroda za znalezienie Miecza Wenzela została zmieniona z "Amuletu Paladyna" na "Amulet Wenzela".
NPC:
Zwyczajnym i imiennym Koczownikom zmieniono ekwipunek: czapki, zbroje, broń.
Zmieniono siłę przyjaciół, towarzyszy i paladynów:
Towarzysze mają 50 lvl, mieli 60 lvl.
Przyjaciele bohatera mają 60 lvl, mieli 70 lvl.
Paladyni mają 60 lvl, mieli 80 lvl.